האם ארוחת בוקר היא *באמת* הכי חשובה ביום?

ד"ר שירה בארלו הקדישה את הקריירה שלה לנושא מערכת היחסים שיש לאנשים עם אוכל (שמורכבת יותר מפחמימות מורכבות) ולכן פנינו אליה כדי שתענה על השאלה הכי גדולה שלנו בנדון (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בשלב זה של שנת 2023, כולנו יכולים להסכים שטיפול הוא דבר חשוב ומקובל ולמרבה המזל איבד את הסטיגמה שהיתה לו בעבר. הוא מסייע לבריאות הנפש ועוזר ליצור סביבה בטוחה לנווט בה את מערכות היחסים שיש לנו עם אחרים ועם עצמנו. אבל מה לגבי מערכת היחסים שלנו עם אוכל? ד"ר שירה בארלו, הידועה גם בשם "המטפלת במזון" ומנחת הפודקאסט היומי "גוד אינסטינקטס", בתרגום חופשי, הקדישה את הקריירה שלה לנושא ולכן פנינו אליה כדי שתענה על השאלה הכי גדולה שלנו בנדון.

אוקיי, אחת ולתמיד, האם ארוחת בוקר היא באמת החשובה ביותר ביום?

שירה בארלו: "ארוחת בוקר היא חשובה. נקודה. החשובה ביותר? לא בהכרח. אם אתם משלבים בה חלבונים ושומנים בריאים, זו יכולה להיות דרך מצוינת לייצב את רמת הסוכר בדם מוקדם. עם זאת, זו באמת העדפה אישית. יש אנשים שלא אוהבים ארוחת בוקר, או לא מתעוררים רעבים בבוקר".

מה היית ממליצה לאנשים שלא אוהבים ארוחות בוקר (או לא אוהבים לאכול בבוקר)?

"כדי שיהיו לכם הרגלים בריאים שניתן לשמר לטווח ארוך, הם צריכים לעבוד בשבילכם. אם אתם לא טיפוסים שאוהבים ארוחת בוקר, זה בסדר - אבל הייתי ממליצה לוודא שהארוחה הראשונה שלכם ביום תכיל חלבון איכותי ושומנים בריאים. אני מאוד בעניין של 'אוכל שאינו ארוחת בוקר' לארוחת בוקר. אני אוהבת בטטה עם חמאת שקדים או חמאת בוטנים מוזלפת מעל. נקניקיות סויה הן גם קלילות וכל כך משביעות.

אני חושבת שמה שיותר חשוב מהעיתוי של הארוחה הראשונה שלכם, הוא האוכל שאתם מכניסים לגוף שלכם. האם יש לכם סוג של שומן, חלבון ופחמימות מורכבות שאתם באמת אוהבים ומרגישים טוב לגביהם?".

זה גורם לנו לתהות, האם יש אמת בתפיסה (המיושנת, חשוב לציין) שאכילת ארוחת בוקר "מניעה את חילוף החומרים?"

"ברגע שאתם מתחילים לאכול, חילוף החומרים שלכם מתחיל לעבוד [מהר יותר, במאמץ לעכל מזון]. אבל המציאות היא שחילוף החומרים שלכם אף פעם לא עוצר! זה לא שהוא מפסיק לעבוד בזמן שאתם ישנים. עלינו להסתכל על הטרנדים הללו, בין אם מדובר באכילת ארוחת בוקר דבר ראשון על הבוקר או בצום לסירוגין, דרך העדשה של מה שמרגיש לנו טוב, באופן אישי". ובקיצור, כל מקרה לגופו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר