חוקרים מסין גילו:

כך 'תפוצצו' את הצלחת ותורידו במשקל

חוקרים מסין גילו טריק פשוט שיאפשר לכם לפוצץ את הצלחת ולהוריד במשקל. הטריק 'ירמה' את המח שלכם ויגרום לו לחשוב שאתם אוכלים המון והמח שלכם ירגיש שבע (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חוקרים מאוניברסיטת Shaanxi Normal שבשיאן (סין), גילו ממצא שיסייע לכם להרגיש שבעים באותה המידה, למלא את הצלחת עד תומה ועדיין להישאר רזים. המחקר גילה כי אנחנו רגילים לשבוע באמצעות המח, וכשאנחנו רואים צלחת מלאה אנחנו מתמלאים בתחושה של שובע, בניגוד לצלחת ריקה שגורמת לנו להרגיש רעבים יותר.

ולכן, אם ניקח כמות קטנה יותר של אוכל ונפורר אותה לפירורים קטנים אותם נפזר בצורה רחבה בתוך הצלחת, המח שלנו לא ירגיש בהבדל, ותחושת השובע שלנו תהיה זהה לתחושה שנחוש אם נאכל צלחת שבאמת מלאה לחלוטין. אם תרגילו את עצמכם לפזר את האוכל בצורה רחבה - תורידו את כמות הקלוריות אותם אתם צורכים והגוף שלכם יגיב לכך בצורה ישירה.

כיצד נעשה המחקר? כפי שפורסם ב-Food Quality and Preference, החוקרים קיבצו כמה עשרות אנשים והראו להם תמונות של שוקולד, שבכל תמונה השוקולד חתוך בצורה שונה: בתמונה אחת הראו החוקרים לנבדקים תמונה של חפיסת שוקולד שלימה, בתמונה השנייה הציגו בפניהם חפיסת שוקולד המחולקת לשורות שורות, ובתמונה האחרונה הם ראו קוביות שוקולד בכמות זהה לכמות של חפיסה שלימה, כשהקוביות מפוזרות על גבי צלחת, כשהן נפרדות האחת מהשנייה.

התוצאות הראו בצורה מובהקת כי אנשים שראו את הקוביות נפרדות האחת מהשנייה ומפוזרות בצלחת, טענו כי יש שם יותר קוביות מאשר בחפיסה אחת שלימה, ומכיוון שכבר הוכח במחקרים מדעיים קודמים - אנשים שבעים כשהמח שלהם ראה כמות מספקת של אוכל.

החוקרים הציעו לפזר את האוכל בצורה רחבה ככל האפשר, כשהרגל כזה יכול לסייע בשמירה על איזון המשקל, ואף בהורדה במשקל מבלי שהמח ירגיש רעב - וכשתחושת השובע תספק אתכם תוך אכילת כמות נמוכה יותר של קלוריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר