כך תצלחו את ימי הפורים בבריאות ובשמחה

הדיאטנית רוחמה פרנקל, יועצת משרד הבריאות למגזר החרדי, מגישה לכם המלצות איך לצלוח את החג בבריאות וללא כמויות סוכר ושומן מיותרות (בריאות)

רוחמה פרנקל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכירים את משלוחי המנות, המועברים מאחד לשני וחוזרים אליכם בגלגול חמישי? אז מה דעתכם הפעם לגלות קצת יצירתיות ואת המארזים הכוללים חטיפים וממתקים מתועשים להחליף באפשרויות בריאות יותר, שהמקבלים ישמחו מאוד לקבלם וגם יהנו מהם מבלי לשבור את שגרת הבריאות שלהם. השנה בואו נעשה "ונהפוכו", נרבה באהבת ישראל ונשלח מוצרים טובים לבריאותם של האחרים.

משלוח מנות בריא יותר, כלכלי והכי מהודר

לקבל משלוח מנות עם אוכל ביתי זה פינוק אמיתי שכל אחד ישמח לקבל ועוד יותר בפורים. הרי למי יש זמן לחתוך סלט ירקות לארוחת בוקר במהלך החג או סלט פירות לארוחת ביניים כשאנו מרוכזים ועסוקים כל היום בהלכות החג? משלוח מנות כזה הוא לא רק יותר בריא וכלכלי מהחטיפים והממתקים, אלא גם הכי מהודר כי הוא נאכל בו ביום ולא מאוחסן במזווה ובטח לא מתגלגל כחבילה עוברת.

מה אפשר להכין?

אפשר להכין מנות שמתאימות כארוחת בוקר, או כארוחות קלות במהלך היום או לסעודת פורים עצמה בהתאם לזמן והעלות שאתם רוצים להשקיע. טיפ: מומלץ להכין משלוחי מנות רק ממוצרים עם סימון ירוק.

לארוחת בוקר – לחמניות ביתיות מפנקות מקמח מלא, סלט ירקות עשיר, ממרח גבינה ביתי בטעמים, רוטב פסטו ביתי, פלטת גבינות, ממרחים ביתיים כמו למשל ממרח חלבה מטחינה משומשום מלא ומעט דבש, או ממרח אגוזים טבעי.

למהלך היום –צלחת צבעונית של פירות חתוכים ,קרקרים עם ממרחים ביתיים, פלטה של ירקות חתוכים בצבעים שונים עם מטבלים ביתיים, צלוחית עם אגוזים ושקדים טבעי, סלט פירות עשיר או חיתוכי פירות צבעוניים ואפשר גם פירות שלמים מיוחדים.

לסעודת פורים- סלטים ביתיים המתובלים בשמן זית, לימון ומעט מלח, וללא שימוש במיונז ורטבים קנויים ומעובדים כמו למשל סלט חצילים בטחינה, פלפלים קלויים, ירקות כבושים ביתיים, או תוספות מעניינות למנה העיקרית כגון פשטידות אישיות, בלינצס פטריות, מאפינס דלעת, ירקות ממולאים ועוד או קינוח של תפוחי עץ או אגסים אפויים.

משלוחי מנות עם מוצרים קנויים

למרות היתרונות הברורים שיש בהכנה ביתית של מצרכי משלוחי המנות, יש שמעדיפים להכין אותו ממוצרים קנויים מטעמים רבים. אם העדפתם לקנות את מצרכי משלוח המנות העדיפו לקנות מוצרים עם סימון ירוק שיסייעו לשמור על שגרה של אכילה מאוזנת גם בתקופה העמוסה של אחרי פורים. דוגמאות אפשריות הן אגוזים טבעיים, פירות יבשים, פריכיות אורז ועוד

ומי שלא מוותרים על מאפים, העדיפו להכין מאפים ביתיים עם מרכיבים איכותיים ובריאים ומוצרים עם סימון ירוק כגון קמח מלא, טחינה משומשום מלא, שקדים אגוזים או פירות טריים או יבשים ועם כמות מופחתת של סוכר ושמן כגון גרנולה ביתית, כדורי תמרים , עוגיות טחינה, עוגיות שיבולת שועל, מאפינס גזר ועוד

בפורים עצמו, אל תדלגו על ארוחת הבוקר והקפידו לאכול ארוחות מסודרות ומאוזנות לאורך היום. אכילה מאורגנת תסייע לכם להתמודד עם שפע ההיצע של המאפים המתוקים והמטוגנים, החטיפים, הממתקים וכל שאר מאכלי החג.

את משלוחי המנות שקיבלתם, , קבלו באהבה ושמחה רבה, אך בחרו מתוכם רק את מה שאתם באמת אוהבים ואיכלו מהם במתינות.

הקפידו על שתית מים בכמות מספקת לאורך כל היום. הרבו בירקות והימנעו משתיה מתוקה מכל סוג כולל משקאות קלים, תרכיזים ומיצי פרי ללא תוספת סוכר.

השנה נקיים בעזרת השם את הלכות חג הפורים וגם את מצוות "ונשמרתם לנפשותיכם".

א-פרייליעכע וגעזונט פורים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר