רק בריאות

שותים קפה בבוקר על בטן ריקה? כדאי שתחשבו על זה שוב

קמים בבוקר ורצים לשתות קפה? חכו עם זה, ייתכן שזה ממש לא בריא עבורכם • אז מה, לוותר על הקפה? מה פתאום! • זה מה שתעשו כדי לשתות קפה בבריאות ובהנאה (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
קפה על הבוקר? תחשבו על זה שוב (צילום: שאטרסטוק)

מה עושים כשקמים בבוקר?

נכון, שותים קפה! מקווה שלא עניתם תשובה אחרת..

בכל מקרה, ייתכן כי שתית קפה מיד עם הקימה איננה בריאה. אבל רגע לפני שאתם חושבים שאין מה לעשות ותצטרכו לוותר על הקפה מיד על הבוקר, בואו נעמיד דברים על דיוקם.

יש אנשים ששתית קפה על הבוקר, עוד בטרם הכניסו מאכל כלשהו לפיהם, עלולה להוביל לקלקול קיבה, צרבת או להחמיר תסמינים של תסמונת המעי הרגיז, זאת בגלל שהקפאין מגביר את מיצי הקיבה.

בנוסף, לכולנו יש שעון ביולוגי אשר אחראי לשחרר הורמון קורטיזול (-לחץ וחרדות). השעון הזה 'חזק' בעיקר בשעות הבוקר – בתקווה שאתם מאלה שקמים לפני חצות היום. לכן, צריכת קפאין בשעות אלו עלולה לשבש את הורמון הקורטיזול.

אז מה צריך לעשות למעשה כדי גם ליהנות מהקפה וגם שיהיה בריא עבורנו?

ובכן, את הקפה הראשון כדאי לשתות בסביבות השעה עשר בבוקר (או לחילופין כשעה לאחר הקימה).

חשוב לציין: אם אתם לא מרגישים שום השפעה של לחץ ו'שחרור' חומרים בעקבות שתית קפה בלי לאכול משהו לפני או תוך כדי – תברכו 'שהכל' ותהנו, בכל בסדר, הקפה לא משפיע עליכם. אך אם אתם מרגישים שהקפה הופך אתכם לחרדתיים או לחוצים – כדאי לכם מאוד לאכול משהו לפני או להזיז את זמן שתית הקפה לשעות מאוחרות יותר ביום.

ככלל, עדיף לשתות על הבוקר כוס מים. גם לפתוח את הבוקר עם נוזל בריא לגוף וגם, מים עוזרים לשחרור חומרים ושתית קפה לאחריה – נעשית קלה יותר ונעימה הרבה יותר.

ועכשיו... ששש... תנו לשתות קפה בנחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר