החוקר מהרווארד חושף

"הימנעו מחברת מטומטמים"; 4 טיפים להישאר צעירים

חוקר מאוניברסיטת הרווארד נראה צעיר בעשור מגילו האמתי, למרות שבצעירותו הוא סבל מעודף משקל ומחוסר פעילות • הכירו את ארבעת הגורמים שישמרו אתכם צעירים (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כולנו רוצים לזכות בשיבה טובה, אבל אף כמעט ואין מי שלא חושש מהתקופה הזו. לא הרבה אנשים שמחים לגלות קמטים חדשים במצח ובצדי הפנים, ומחקרי 'אנטי אייג'ינג' רבים מייצרים עניין רב בקרב הצעירים שהיו מעדיפים להישאר כאלו לנצח.

אחד החוקרים הפופולריים ביותר שמתעסק בתחום, הוא ד"ר דיוויד סינקלייר שאף מנהל חברה שמייצרת בדיקות שיכולות לקבוע את גילכם על פי ה-DAN שלכם, ובכך לגלות לכם אם אתם מוגדרים כ'צעירים מכפי גילכם' או שאתם דווקא מבוגרים מכפי שיכולתם להיות.

על פי הבדיקה של ד"ר סינקלייר, למרות שגילו 53, גילו הביולוגי המחושב על פי ה-DNA שלו הוא לפחות עשר שנים פחות מגילו האמיתי. לטענתו אנשים עם בריאות כשלו מונעים מעצמם מחלות מסוכנות, ואף מאריכים ימים מעבר לגיל אליו מגיעים אנשים עם גיל ביולוגי מחושב נמוך יותר.

עד גיל 30 סבל ד"ר סינקלייר מעודף משקל, ואף נהג לשתות בתדירות גבוהה, אך לבסוף 'תפס את עצמו' והחל לשמור על שגרת חיים בריאה במיוחד, שלטענתו היא זו שגרמה לו להיראות צעיר בעשר שנים מכפי גילו האמיתי. אז כיצד תוכלו להיראות צעירים? הכירו את ארבעת הכללים של הד"ר:

1. פעילות גופנית - פעילות גופנית מונעת השמנה, מפתח שרירים ואף שומר על בריאות הלב. בנוסף מסייעת הפעילות הגופנית להפחית דלקות בגוף, ופעילויות אלו צפויות לסייע בהאטה של תהליך ההזדקנות שכל כך מפחיד אותנו.

באיזו פעילות כדאי להשקיע? פעילות אירובית כמו ריצה, חתירה במים, שחיה, ורכיבה על אופניים מצמצמים תהליך של הזדקנות מואצת.

2. צום לסירוגין - אכילה בשעות מוגבלות עשויה לא רק להגן על הגוף מפני סוכרת, אלא גם להסיר את הפסולת מהגוף ובכך לשפר את איכות התאים. ד"ר סינקלייר עצמו נוהג לאכול בכמה שעות מצוצמות בלבד, והוא סבור כי הייתה לכך השפעה לכך שהוא נראה כל כך צעיר.

3. תה ירוק מאצ'ה - תה ירוק נחשב לנוגד חמצון מעולה, כשחלק מהמחקרים מצביעים על התה כבעל סגולות של האטת הזדקנות התאים בגוף ולמנוע מחלות.

4. הימצאות בחברה טובה - אנשים שמקיפים את עצמם בסביבה תומכת ולא בסביבה 'מעצבנת' כועסים פחות, ואף מתוסכלים פחות. כך מתאר ד"ר סינקלייר כי הוא נמנע מחברתם של 'מטומטמים' ודואג להקיף את עצמו באנשים חכמים שלא גורמים לו למתח שיכול בהמשך לגרום למחלות לב או אפילו להאיץ תהליכים של הזדקנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר