"המבקר" • צפו

"ירח פרח וחליל": האלבום (שלא רק) לילדים

הזמר והיוצר יוחאי בן אב"י, משיק אלבום ילדים חדש "ירח פרח וחליל" - אלבום מקורי, מושקע ומורכב הסובב את לוח השנה היהודי והחודשים, עם קריצה גם למבוגרים (המבקר VOD)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן ועריכה: הלל רוזנברג)

הזמר והיוצר יוחאי בן אב"י-רוזנבאום, הוציא כבר שני אלבומי מוזיקה ל"מבוגרים" ששירים מתוכם מושמעים לא מעט בכלי התקשורת השונים, האלבום החדש שלו "ירח פרח וחליל" הולך למקום אחר לגמרי - מוזיקה לילדים איכותית כזו שקורצת גם למבוגרים בשל מורכבותה המוזיקלית הסמויה והטקסטים בעלי המשמעות הכפולה. לרגל השקת האלבום הוא מתארח באולפני 'כיכר השבת' ומספר על יצירת האלבום וגם מבצע שניים משירי האלבום שמלווים את חודשי השנה.

"האלבום פונה לילדים, אבל לא רק. אני מגדיר את זה לילדים בוגרים ולמבוגרים ילדים... האלבום בהגדרה אלבום ילדים עם מילים מתוקות ומסרים חמודים של שמחה, לימוד מהעונות ומנהגי החגים, פירות העונה ועוד".

את מילות השירים באלבום כתב המשורר צור ארליך, "הוא כתב את השירים במקור לעולים חדשים, כל חודש נכתב עבורו שיר מיוחד שמדבר על החג או על התקופה או שם החודש. הוא פרסם את אחד השירים בפייסבוק ושאל אם משהו רוצה להלחין אותו וישר נדלקתי. זה היה שיר על סוכות "מי בסוכה מתארח" ואהבתי את העובדה שהוא לא הלך למקומות המוכרים בשירים על הסוכה אלא בחר בזווית חדשה ומרעננת".

"זה אלבום אומנותי, יש שם מילים גבוהות להציב לילדים רף קצת גבוה, שישאלו כשהם רואים מילה שהם לא מכירים וילמדו מזה", מסביר יוחאי.

"אחרי שאספנו את 13 השירים 12 לחודשים ושיר הנושא של האלבום היה החשוב לי שאנשים "יגעו באלבום" שהוא לא יהיה רק קבצים דיגיטליים ולכן יצרתי את לוח השנה הייחודי שמצורף לאלבום עם הציורים והאיורים של אלחנן בן אורי המוכשר".

יוחאי בן אב"י איבד את אביו כשהיה בן שנתיים, ושמו בן אב"י הוא ראשי התיבות של אביו ע"ה - אברהם יצחק. הוא מדבר על חשיבות שירי הילדים עליהם גדל בעיקר באמצעות סביו שגידל אותו ולסיום מבצע בלייב את שירו של החודש - חודש שבט ואת השיר לחודש אייר המוקדש לירושלים.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

ברק קרמר - המבדיל

שמואל ברונר- ישמחו השמים

נפתלי קמפה וארי היל - אם תעירו

יוסף נטיב - יבוא היום

יעקב חסד ושלמה אבשיל - אני מאמין

אופיר זקס - פרידה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר