שאלת מיליון הדולר

האם אלכוג'ל באמת יעיל? שאלנו רופא למחלות זיהומיות

אנשים מחטאים את ידיהם בעזרת תכשיר לניקוי הידיים שאינו דורש שטיפה, ללא הרף, אך היינו סקרנים לדעת האם הוא אכן עובד. התשובה הקצרה: כן, אבל זה לא פשוט כמו שנדמה לנו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תכשירים אנטי בקטריאליים אוזלים מהמדפים בבתי המרקחת ברחבי העולם ובכל קרן רחוב תמצאו אנשים שמחטאים את ידיהם בעזרתם ללא הרף, אבל היינו סקרנים לדעת: האם חומרי הניקוי לידיים אכן עובדים? התשובה הקצרה: כן וכדאי שיהיו לכם כמה בקבוקים בבית. אבל זה לא פשוט כמו שנדמה לנו, כפי שמסבירה ד"ר פורבי פאריק, מומחית לאלרגיות ומחלות זיהומיות, מניו יורק.

"אחת הסיבות לכך שג'לים לחיטוי הידיים עוזרים בשמירה על הבריאות, היא על ידי חיכוך הידיים אחת בשניה", אומרת ד"ר פאריק. "החיכוך מהשפשוף עוזר בפירוק וירוסים ובקטריות".

חומר ניקוי ידני פועל כאשר הוא מורכב לפחות מ-60 אחוז אלכוהול, על פי ה-CDC (המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן). הסוכנות ממליצה לשטוף את הידיים היטב במים וסבון כקו הגנה ראשון מפני וירוס הקורונה בפרט ומחלות אחרות בכלל. אבל, כשאין כיור בקרבת מקום, מומלץ להשתמש באלכוג'ל. עם זאת, כדי לוודא שאתם מפיקים את המרב ממנו, חשוב לבצע את הצעדים הבאים:

1. השתמשו בכמות מספקת

זה לא הזמן להיות חסכנים. התיזו כמות נדיבה של חומר ניקוי על כף יד אחת כדי להתחיל, אומר ה-CDC.

2. כסו את הידיים לגמרי

קל ביותר פשוט לשפשף את כפות הידיים ולסמן וי על פעולת החיטוי, אבל מוטב שתוודאו שאתם מפזרים את החומר סביב כל אצבע ואצבע, על כל כפות הידיים וגם על גב כפות הידיים. אחרי הכל, אנו עשויים לגעת בדברים מסוימים רק באצבעות ובכפות הידיים, אך לחיידקים יש חיים משלהם והם יכולים לנוע במהירות על גבי עורנו.

"מקום גדול אחד בו החיידקים מתחבאים - נמצא מתחת לציפורניים", אומרת ד"ר פאריק. "שמרו על ציפורניים קצרות אם אתם יכולים כדי להימנע מצמיחת חיידקים שם, אבל אם יש לכם ציפורניים ארוכות, דאגו לקרצף מתחתיהן".

3. עבדו עם החומר עד שהוא מתייבש

השלב האחרון של שטיפת הידיים הוא ייבוש הידיים. כדי לקצור באמת את מלוא התועלת של כוחות העל המחסלים את החיידקים והנגיפים, יש לשפשף את חומר הניקוי בידיים עד שהן מתייבשות לבד. זה אמור לקחת לפחות 20 שניות, אומרת ד"ר פאריק. ניגוב חומר הניקוי כשהוא עדיין רטוב פירושו שאתם בעצם משמידים את האלכוהול שהורג בפועל. קחו שניה כדי לתת לו לבצע את העבודה שלו.

4. שטפו ידיים כשאתם יכולים

ד"ר פאריק אומרת שהאדם הממוצע יכול להשתמש בתכשיר לחיטוי ידיים חמש עד שבע פעמים ביום, לפני שהוא מסכן את עצמו בשימוש לעתים קרובות כל כך, שהוא למעשה הורג את החיידקים הטובים שנמצאים על הידיים. היא ממליצה לשטוף את הידיים במים וסבון כשניתן, כתוספת לחומר החיטוי היבש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר