הזוי

נמאס לכם להזיע? שימו לב לפתרון המעניין הזה

לכולם מסביבכם נעים ואתם לא מפסיקים לנגב את המצח? יצאנו לבדוק איזה תכשיר הכי יעיל להזעת יתר ומצאנו את המושיע בכיוון לא צפוי: זריקות בוטוקס להזעה. הנה מה שכדאי לדעת עליהן (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אתם טיפוסים מזיעים במיוחד, ידוע לכם כמה זה יכול להיות לא נוח, מציק ולפעמים אפילו מביך. למרבה המזל, יש כמה פתרונות, ממשחות ועד דאודורנטים בעלי עוצמה גבוהה - שיכולים לעזור לרסן הזעת יתר - כולל, כפי שכבר הבנתם: הזרקה של החומר שאנו מכירים יותר ככזה שנלחם בקמטים: הבוטוקס. הנה מה שאתם צריכים לדעת על טיפולי בוטוקס להזעה, על פי שתי רופאות עור. (אבל ראשית, חשוב לציין: ברור שאין שום דבר רע בהזעה - היא לגמרי טבעית ובריאה - זו רק אופציה לאלו שממש סובלים ממנה.)

האם בוטוקס באמת גורם לאנשים להזיע פחות?

ראשית, הנה שיעור מדעים מהיר על זיעה. ד"ר אזדה שירזי, רופאת עור מוסמכת המתמחה ברפואת עור רפואית, כירורגית וקוסמטית, מסבירה, "אתם מזיעים כשקצות העצבים אומרים לבלוטות הזיעה שלכם לייצר ולהפריש זיעה. הבוטוקס חוסם את האותות העצביים הללו ומונע מבלוטות הזיעה לייצר יותר מדי זיעה". תרגום: כן, בוטוקס מועיל בריסון הזעה. ובעוד שהוא מאושר רשמית להזעה בבית השחי, ד"ר מריסה גרשיק, גם היא רופאת עור מוסמכת, אומרת, "ניתן להשתמש בו גם כדי לעזור במקרים של הזעה בכפות הידיים, כפות הרגליים והקרקפת".

האם כל אחד רשאי לקבל זריקת בוטוקס בניסיון למנן את ההזעה שלו?

באישור רופא משפחה, רוב האנשים יכולים לקבל בוטוקס כדי למנוע הזעה. הוא מאושר רשמית כטיפול להזעת יתר, או להזעת יתר באופן חריג שאינה קשורה בהכרח לחום או לפעילות גופנית.

מה צריך לדעת לפני שמנסים את זה?

בעוד בוטוקס יכול להיות פתרון מעולה לאנשים הלוקים בהזעת יתר, יש כמה אזהרות לגביו. שתי הרופאות מציינות שכדאי לדעת שלבוטוקס לוקח שבועיים עד שלושה להשפיע וטיפול אחד אמור להחזיק כמה חודשים (ד"ר שירזי מעריכה שמדובר בשלושה חודשים ואילו ד"ר גרשיק נוטה לכיוון של שלושה עד שישה חודשים).

ד"ר גרשיק מוסיפה, "זה גם עשוי שלא להעלים לחלוטין הזעה, אבל עובד היטב בשילוב עם טיפולים אחרים להזעת יתר כמו אנטי-פרספירנטים, דאודורנט, משחות מקומיות ותרופות הניתנות דרך הפה”.

האם יש חסרונות לטיפולי בוטוקס להזעה?

אחד החסרונות העיקריים הוא המחיר. הבוטוקס לא תמיד מכוסה בביטוח, לכן חשוב לדבר עם רופא העור שלכם לגבי אפשרויות הריפוי הטובות ביותר עבורכם.

לבסוף, שתי הרופאות אומרות שבשימוש על כפות הידיים, הבוטוקס עלול לגרום לחולשה זמנית שלהן. לבסוף, כמו בכל הזרקה, ההליך עצמו עשוי להיות כואב, אם כי רק באופן זמני. ובכל זאת, אם ריסון הזעת יתר - וכל המטרדים והחרדות הנלווים לכך - פירושו לחוות מעט כאב במהלך סשן ההזרקה, אולי זה שווה ניסוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר