תתפלאו, זה לא כזה פשוט: האם באמת יש לצרוך מעט קלוריות כדי לרדת במשקל?

האביב מגיע ואנחנו נכנסים לכוננות של דיאטה ולכן פנינו לד"ר שירה בארלו, "המטפלת במזון", כדי שתענה על שאלה מהותית שמטרידה אותנו בנושא: האם צריך לאכול מעט קלוריות כדי לרזות? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

השבוע השמשי שבפתח לגמרי מרמז על בואם של האביב והקיץ וזה אומר שאנחנו נכנסים לכוננות של דיאטה (ולא, בלי להמתין לאחרי פסח). לא עוד שכבות על שכבות של בגדים המסתירות את מצבורי הג'אנק פוד שבלסנו כל החורף. הגיעה העת לשמור על הפה.

ד"ר שירה בארלו, הידועה גם בשם "המטפלת במזון" ומנחת הפודקאסט היומי "גוד אינסטינקטס", בתרגום חופשי, הקדישה את הקריירה שלה לתחום מערכות היחסים הסבוכות שיש לאנשים עם אוכל ולכן פנינו אליה כדי שתענה על שאלה מהותית שמטרידה אותנו יומם וליל:

במידה ומישהו מעוניין לרדת או לשמור על המשקל, האם הוא צריך לנסות לצרוך כמות קלוריות פחותה ממה שהוא שורף?

"תראו, הקלוריות חשובות. זו הסיבה שתוכניות כמו 'שומרי משקל' עובדות. על הנייר, הכל מבוסס על עיקרון ה'קלוריות נכנסות, קלוריות יוצאות'.

אממה, גם סוג הקלוריות עצמו משנה; לא רק במונחים של ירידה במשקל, אלא גם במונחים של ההרגשה שלכם. אתם יכולים לרדת במשקל על ידי גירעון קלורי וזלילת ממתקים, אבל החלק הפנימי שלכם לא ירגיש טוב וזה לא נכון לירידה או תחזוקה של המשקל לטווח ארוך.

סוג המקרונוטריינט (יסוד כימי - חמצן, לדוגמה, או חומר אחר - חלבון, פחמימה וכדו', הנחוץ בכמויות גדולות לקיום שלנו) חשוב באותה מידה, במיוחד בנושא של הסוכר בדם. אם אתם מצויים בגירעון קלורי ומתעדפים סוכר ופחמימות, זה יגביר את רמות האינסולין שלכם, מה שישפיע על ההורמונים שלכם, יעורר את הרעב שלכם וכו'".

שורה תחתונה: זה לא שאסור לכם להנות מפחמימות בכלל, אך עליכם להיות מודעים לאופן שבו הן משפיעות על רמות האינסולין שלכם ובגלל זה, מוטב שתבחרו בקפידה מה אתם מניחים על הצלחת שלכם. בעידן המודרני, יש לנו גישה למגוון רחב של אפשרויות מזון, חלקן בריאות יותר מאחרות. חשוב להבין, מבחינה אינטלקטואלית, שאנחנו יכולים לבחור מה אנחנו רוצים לאכול. אז אם אתם שמים לב למנות המקרונוטריינטים שלכם, למה שלא תשחקו איתן? לפעמים כדאי לבחור בפיצה, לעתים בקינוח ואז לצרוך פירות לאורך היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר