ברגע האחרון, לכבוד פסח

אנחת רווחה בישיבה: רכניץ העביר מיליוני דולרים לאברכים

בעוד שעות ספורות תודיע ישיבת מיר לאלפי אברכיה, כי המשכורת שלא הגיעה לחשבונותיהם תקופה ארוכה, תופקד לטובתם - פלוס 'תוספת חג' - זאת הודות לתרומתו ברגע האחרון של הנגיד רכניץ (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הנגיד שלמה יהודה רכניץ (באדיבות המצלם)

בשל המצוקה הכלכלית הקשה הפוקדת את עולם התורה, ישיבת מיר לא הצליחה להעביר משכורת האברכים. 'כיכר השבת' מפרסם לראשונה, כי הנגיד מלוס אנג'לס הר' שלמה יהודה רכניץ, התחייב לשלם את המשכורות לאברכים וכן לתת תוספת חג.

מזה כחצי שנה מתעכבת המשכורת של אברכי ישיבת מיר בשל קשיים כלכליים אדירים בהם נתקלה הנהלת הישיבה, ורק לאחרונה העבירו את המלגות של חשוון וכסליו.

כפי שקרה גם בחגים הקודמים, מי שנרתם לטובת האברכים, הוא הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ, הנחשב לפטרון של ישיבת מיר.

"רכניץ שמע על הקושי של הישיבה, שהפעם נאמד בסכום אדיר של ארבעה מיליוני דולרים", כך מספר ל'כיכר השבת' עסקן המעורה בנושא, "והודיע כי לא יסב בליל הסדר עד שהאברכים יקבלו את מלגתם ויוכלו לחגוג את החג בשמחה".

ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר בשעות הקרובות, צפויה הנהלת הישיבה להודיע לאברכים, כי המלגות יחולקו עד לכניסת החג, וכי תתווסף גם מתנת חג בשווי של כמה מאות שקלים.

יצוין, כי התרומה הבלתי נתפסת הזו, נוספת על כחצי מליון דולר נוספים שהעביר לפני כשבוע עבור המלגה של חודש חשוון, וכן למיליוני דולרים שהנגיד רכניץ מחלק בשבועות האחרונים במספר חלוקות קמחא דפסחא ברחבי הארץ.

החלוקה של רכניץ לעונג שבת ויו"ט

בין היתר רכניץ שותף בחלוקה הענקית של 'עונג שבת ויו"ט', הנותנת 'קמחא דפסחא' לכ-15,000 משפחות בירושלים ובית שמש, שכזכור משנה שעברה נקראת על שם משפחת רכניץ.

עוד מחלק רכניץ, בחלוקה של קופת הצדקה ל-6,700 משפחות במודיעין עילית אשר כבר כעשור ממומנת על ידו. ובנוסף, השנה השתתף רכניץ גם בחלוקה של 'קרן ישראל עמך' ועירית אלעד שע"י משפחת רכניץ - לכ-3,000 משפחות תושבי העיר, וכן בחלוקה חדשה בעיר אחיסמך אשר התאכלסה לאחרונה, ואף נתן מימון מלא לחלוקה שע"י קופת הצדקה בכרמיאל, ובעוד מקומות רבים ברחבי העולם.

החלוקה בעיר אלעד

כזכור, בשנה שעברה, נרתם רכניץ לשלם את משכורות האברכים של ישיבת מיר (שאז, לא שולמו במשך חודשיים ונאמדו בסכום של 3 מיליוני דולרים) וכן בערב חג הסוכות השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר