חילול הנופלים - לשיא

הקיצונים הדהימו: שרפו "נרות נשמה" שגנבו מקברי חללים

בסיום תהלוכת האבל הקבועה במאה שערים ביום העצמאות, על הקמתה של מדינת ישראל, עלו באש - לצד דגלי הכחול-לבן - גם נרות הנשמה שנלקחו הלילה מקברי החיילים עם זרי הפרחים. צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות בני אדם, מהקיצונים שבחוגי נטורי קרתא, ציינו היום (חמישי) כהרגלם את יום העצמאות ב'תהלוכת אבל', אך הוסיפו "אטרקציה": העלאה באש של נרות נשמה שנלקחו מקברי חיילי צה"ל או נרצחי פיגועים.

כזכור, מוקדם יותר סערה המדינה, עם גינויים מקיר לקיר, בעקבות חשיפת ההתנהגות המחליאה של מספר צעירים קצינים, שביקרו בהר המנוחות, גנבו זרי פרחים שהניחו משפחות שכולות על מצבות יקיריהן, ביום הזיכרון שצוין אתמול, והציתו אותם.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הכנסת החרדים, התבטאו באופן קשה על מעשים אלו, וטרחו להבהיר כי הם אינם מייצגים אף זרם שפוי בציבור החרדי, המכבד בדרכו את זכרם של החללים.

הערב כאמור התקיימה התהלוכה הקבועה, בסמטאות שכונת מאה שערים והאזור, כשעשרות הצועדים לבושים בבגדי שק, לאות אבל, נושאים דגלי פלסטין ומשמיעים קריאות נגד קיומה של מדינת ישראל.

אלא שבסיומו של האירוע, שגרר סקרנים רבים, נשבר שיא נוסף: נרות נשמה, שנלקחו אף הם מקברי חיילים, הושלכו למדורה שהודלקה במקום, תוך השמעת קריאות מתלהמות.

וכך, לצד דגלי ישראל העולים בלהבות, נראו בוערים גם נרות נשמה, ש'המוסד לביטוח לאומי' חילק למשפחות השכולות, עם ההקדשה ל"נפגעי פעולות האיבה".

צפו בתיעוד המקומם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר