"זו טראומה". צפו

בשבת, בבית הכנסת: חרדים הותקפו ביריקות

שלושה בני מיעוטים נכנסו לפני תפילת מנחה לבית כנסת, ותקפו את המתפללים בקריאות אנטישמיות, יריקות והשחתה של רכוש • המשטרה הגיעה לזירה במוצ"ש כדי לחקור (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רגעי התקיפה (צילום: מצלמות אבטחה, שומרים בורו פארק)

אנטישמיות בארה"ב: כחלק מגל התקיפות כנגד יהודים בשבועות האחרונים ברחבי העולם, בצל הלחימה בין ישראל לחמאס, מסתמן גל אנטישמיות חדש בניו יורק.

אירוע חמור התרחש אמש (שבת) בסביבות השעה 19.45, מעט לפני תפילת מנחה של שבת, בבית הכנסת הוותיק 'אגודת ישראל' בשדרה ה-16 שבבורו פארק. שלושה גברים צעירים, בני מיעוטים, הגיעו ברכבם לרחבת הכניסה לביהכ"נ ופתחו במתקפה.

לפי דיווחים של מתפללים, השלושה התקרבו אליהם ופתחו בקריאות פרו-פלסטיניות כמו 'לשחרר את פלסטין', על רקע המתרחש במזרח ירושלים וברצועת עזה.

לאחר מכן עברו להתבטאויות אנטישמיות וקללות גזעניות, ואף צעקו 'מוות ליהודים' - כך מדווח האתר 'ניו יורק פוסט' מפי עדי ראייה, שהגדירו את האירוע "טראומטי" וסיפרו כי ילדים רבים שהיו במקום חוו אף הם את החרדה.

המתפללים התלוננו במוצאי השבת בתחנת המשטרה, כי התוקפים אף ירקו בפניהם. מחשש כי יוכו באלימות, נמלטו הקורבנות אל תוך בית הכנסת - כשבעקבותיהם שלושת החשודים, אך הדלת נטרקה וננעלה בפני הפורעים - שחבטו בזעם על שערי בית הכנסת.

החשודים אף נצפים במצלמת האבטחה כשהם מזיקים לרכוש פרטי של תושבים, ועוקרים מראה מתוך מכונית חונה. לאחר מכן נמלטו מהמקום בעזרת רכבם, מסוג טויוטה קאמרי.

המתלוננים הגישו כאמור תלונה עם צאת השבת, ואז הגיעו חוקרי משטרת ניו יורק אל המקום, בניסיון למצוא טביעות אצבע ורמזים אחרים באשר לזהות התוקפים.

הבוקר (ראשון) הגיע אל זירת המתקפה המחוקק החסידי המקומי, שמחה אייכנשטיין. בהצהרה לתקשורת סיפר כי "אנשים ממש מפחדים להסתובב ברחובות. בשבת אנשים סיפרו לי על האירוע. מעולם לא האמנתי שאשמע זאת בחיי. אני מפחד ללכת ברחובות, אני מפחד לתת לילדים שלי להסתובב ברחובות בורו פארק".

"אנחנו צריכים שהמנהיגים שלנו ייצאו בכוח נגד התופעה", אמר אייכנשטיין. לדבריו, "היום זו הקהילה החרדית, מחר זו תהיה קהילה אחרת".

הלילה (מוצ"ש) דיווח בית חב"ד בדרום ברווארד שבפלורידה כי בליל שבת בשבוע שלפני כן, צעיר יהודי שהשתתף בתפילה נרגם באבנים ע"י אנטישמים בדרכו הביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר