"אנטי אמריקנית"

עומאר: 'ארה"ב ביצעה זוועות בלתי נתפסות'

ארה"ב - המדינה בה היא מכהנת כחברת בית הנבחרים - ישראל, חמאס וטאליבאן, "מבצעות זוועות בלתי ניתנות לתיאור"; כך טענה אילהן עומאר ועוררה סערה (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דבריה של עומאר ותגובת שר החוץ (צילום: מתוך הטוויטר והפייסבוק הרשמיים)

אילהן עומאר, חברת בית הנבחרים של ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, גרמה לסערה בארצה לאחר שהשוותה בין ארה"ב וישראל לבין ארגוני טרור, וטענה שכל אלו מבצעים "זוועות בלתי ניתנות לתיאור".

את הדברים אמרה הפוליטיקאית המוסלמית ממוצא סומלי, בציוץ שפרסמה בטוויטר, על רקע דרישתה כי בית הדין הפלילי הבינלאומי יחקור את "פשעיהם" של צבא ארה"ב באפגניסטן וצבא ישראל נגד ארגוני הטרור הפלסטינים.

בסרטון שמצורף לציוץ, הגיבה עומאר לאנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, המתנגד לוועדת חקירה שכזו. "בשני המקרים הללו, אם בתי המשפט המקומיים לא יכולים או לא הולכים לעשות צדק, ואנחנו מתנגדים לבית המשפט בהאג, איפה לדעתנו הקורבנות אמורים ללכת כדי לקבל צדק?", שאלה.

בלינקן השיב, בסרטון משלו, כי ארה"ב וישראל אינן חברות בבית המשפט הפלילי הבינלאומי, ולכן חקירה כזו אינה ראויה.

תגובתו של שר החוץ בלינקן (צילום: מתוך טוויטר)

לצד הסרטון שהעלתה עומאר לטוויטר, היא כתבה: "עלינו לשאת רמה זהה של אחריות וצדק, כלפי כל קורבנות הפשעים נגד האנושות; ראינו זוועות בלתי ניתנות לתיאור שביצעו ארה"ב, חמאס, ישראל, אפגניסטן והטאליבן".

כצפוי, הציוץ המקומם עורר סערה רבתי - הן ברשת החברתית בה פורסמו הדברים, והן בפוליטיקה האמריקנית.

כך לדוגמה, הארגון היהודי נגד אנטישמיות, מרכז שמוען ויזנטל, שקרא "לשלול מעומאר את סמכויותיה בוועדות שבניהולה, בגין האשמת ארה"ב בפשעים נגד האנושות".

הסנאטור הרפובליקני טום קוטון תקף בטוויטר, כי עומאר "היתה פליטה מסומליה, ואמריקה קיבלה אותה בברכה. אם היא באמת מאמינה שאמריקה היא מדינת שנאה שניתן להשוותה לטאליבן ולחמאס, היא מוזמנת לעזוב".

ואילו הפוליטיקאי הדתי מניו יורק, דוב הייקינד, הגיב: "לאשת-השנאה השפלה הזו יש את החוצפה ליהנות מחופש אמריקאי תוך שהיא משתמשת בתפקיד שלה כדי לחולל דמוניזציה לאמריקה על ידי השוואתה לחמאס ולטאליבן! שום אזכור של איראן, טורקיה, סוריה, סין או רוסיה. מוזר... אלא אם כן היא אנטי-אמריקנית, אז זה הגיוני לגמרי!".

אין זו הפעם הראשונה בה מעוררת עומאר סערות מסוג זה בהתבטאויותיה החריגות, ואף האנטישמיות לעיתים. היא מוכרת כחברת ה'סקוואד' ('חמולה', י"נ) השמאלני-קיצוני בפוליטיקה האמריקנית, הכוללת עוד נציגים אנטי-ישראלים כגון אלקסנדרה אוקזיו-קורטז, רשידה טליב ועוד, שכצפוי התבטאו נגד ישראל בסבב הלחימה האחרון בעזה ובהזדמנויות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר