אתם לא באמת צריכים לאכול כל 3 שעות כדי לרזות

מדי בוקר אנו מתעוררים להנחיה חדשה: אחת ממליצה להגביל את עצמנו לארוחה אחת או שתיים ביום כדי להאיץ את חילוף החומרים והשנייה דוגלת בשש ארוחות ויותר. אז מה עושים? הנה התשובה (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

המגמות הסותרות של צום ואכילה לעיתים קרובות עלולות לבלבל. מדי בוקר אנו מתעוררים להנחיה חדשה. אחת ממליצה שתגבילו את עצמכם לארוחה אחת או שתיים ביום כדי להאיץ את חילוף החומרים והשניה דוגלת בשש ארוחות ויותר - ויש מחקרים מדעיים שתומכים גם בזו וגם בזו. אז מה עושים?

שני מומחי כושר ותזונה, בראד שוינפלד ואלן אראגון, סקרו את כל המחקרים הסותרים בנושא ועשו לנו סדר.

המסקנה: "לא היה הבדל בירידה במשקל בין אנשים שאכלו מעט מאוד ארוחות או הרבה מאוד - כל עוד כמות הקלוריות שצרכו נשארה זהה", אומר שוינפלד.

אוקיי, זה מרגיע (ועדיין, לא ממש מפתיע).

"אם שיטה אחת אינה טובה יותר מבחינה טכנית מהאחרת, אתם למעשה נמצאים ביתרון, מכיוון שיש לכם סיכוי גבוה יותר לדבוק בתוכנית שאתם רוצים", הוא אומר. "אם אתם מכריחים את עצמכם להגביל את הצריכה שלכם או גורמים לעצמכם לאכול המון ארוחות ביום, יש לכם פחות סיכוי להתמיד בזה כיאות".

במילים אחרות, שיטת התזונה הטובה ביותר היא זו שמתאימה לכם. רק זכרו להיצמד לכמה קווים מנחים: בהתאם למידת הפעילות שלכם, עליכם לצרוך בין 2,000 ל-3,000 קלוריות ביום, אומר אראגון.

"בעוד שהרכיבים התזונתיים שאתם צורכים משתנים בהתאם לרמת הפעילות והרכב הגוף שלכם, נסו לצרוך 0.75 עד 1 גרם חלבון לכל קילוגרם של משקל גוף ו-0.4 גרם עד 0.8 גרם של שומן ופחמימות כאחד", הוא מייעץ.

וכל עוד אתם מקפידים על דיאטה שמורכבת ממינימום מזונות מעובדים ומגבילים את צריכת הג'אנק פוד שלכם ל-20 אחוזים מהקלוריות שלכם, אכלו בתדירות העדיפה עליכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר