"נעשה מאמצים"

אומן ראש השנה? הבכירים קיימו שיחת 'זום'

שני עסקנים מחסידות ברסלב שוחחו עם שגריר אוקראינה בישראל, כדי לתאם עמדות באשר לקיום ה'קיבוץ' הברסלבי על ציונו של רבי נחמן וגם בקשר לנושאים נוספים (חדשות, אנ"ש)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אומן ראש השנה, ארכיון (צילום: Shutterstock)

אומן ראש השנה: שני עסקנים מחסידות ברסלב שוחחו עם שגריר אוקראינה בישראל, כדי לתאם עמדות באשר לקיום ה'קיבוץ' הברסלבי על ציונו של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל, וגם בקשר לנושאים נוספים.

בשיחת 'זום' שהתקיימה אמש (רביעי), השתתפו יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' הרב נתן בן נון, העסקן החסידי מניו יורק הרב דוד נידרמן, ושגריר אוקראינה בישראל איבן קורניצ'וק.

לפי הודעה שפרסמה השגרירות, "במהלך השיחה נדונו הנושאים הקשורים להכנת העלייה השנתית של מתפללים מרחבי העולם לעיר אומן, במהלך חגיגת ראש השנה היהודי".

מעבר לנושא של אומן ראש השנה, שחשוב במיוחד לחסידי ברסלב שלא הצליחו להגיע בראש השנה תשפ"א מפאת מגבלות הקורונה, שוחחו הבכירים על מספר עניינים נוספים.

הרב דוד נידרמן, הרב נתן בן נון (צילום: UJO, באדיבות המצלם / אומן שלום)

בשיחה העלו השלושה את נושא הפרות החוק והסדר המצויות באומן, בעיקר בקרב צעירים ישראלים המגיעים למקום, דבר המגביר את המתיחות בין חסידות ברסלב לרשויות האוקראיניות. "במיוחד הודגש הצורך לעמוד בדרישות החקיקה האוקראינית, במהלך הביקור באוקראינה" - נמסר.

בנוסף דיברו האישים על נושא הבנייה הבלתי-חוקית בסביבות הציון באומן, ו"הסכימו לעשות מאמצים ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לפתור סכסוכים" הקשורים בבנייה שכזו.

על פי הודעת שגרירות אוקראינה, השגריר "הדגיש את נכונותן של הרשויות המקומיות והשלטון המרכזי להעניק את הסיוע הדרוש בפיתוח מתחם ההנצחה ב'באבי יאר', ובשימור קברים יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר