תשובה מפתיעה

האומנם גברים לא יכולים לעשות שני דברים במקביל?

האם זה נכון שנשים יכולות לעשות "ריבוי משימות" וגברים פשוט לא? • המחקרים הפתיעו גם אותנו: תלוי בנסיבות • וגם: האם כדאי לעשות משימה אחת בלבד כל פעם? (MEN)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
גברים לא יכולים לעשות דברים במקביל - האם זה נכון או עלילת שווא? (צילום: שאטרסטוק)

מי טוב יותר בריבוי משימות?

ישנו מיתוס יודע: גברים לא יכולים לעשות שתי פעולות במקביל, לעומת נשים שאלופות בלעשות כמה דברים ביחד והכל ייצא להן מושלם. האם זה נכון או עלילת שווא על הגברים?

אז ראשית, ווידוי, אני מקליד תוך כדי שאני שומע שירים בפול ווליום. זה עוזר לי להוציא כתבות מוצלחות. הנה, אני עושה שני דברים במקביל. אבל, זהו. כל שאר המשימות בבית אני עושה אחד אחד...

אז ככה: מחקרים שנעשו מראים כי כולנו, גברים ונשים כאחד, לא באמת יכולים לעשות כמה דברים במקביל. אנחנו יכולים לזכור כמה משימות ולבצע אותן אחד אחרי השני, אבל כל פעם המוח, כביכול, פתוח למשימה אחת ואז קופץ לשנייה וחוזר לראשונה וכן הלאה. אולי יש לנו תחושה שאנחנו עושים כמה דברים יחד, אבל פשוט 'פתוחים' כל פעם למשימה אחת בלבד ואז מקפצים לשנייה.

האם כדאי לעשות משימה אחר משימה בלי לדלג בין המשימות?

התשובה היא בהחלט כן. במקרה שאנחנו מדלגים בין משימות, איכות המשימה נפגעת. לכן כדאי ללכת 'פרה-פרה', מה שנקרא, וכך להספיק הכל - גם יותר מהר וגם בצורה איכותית יותר.

כדאי לעשות משימה אחרי משימה 'פרה-פרה' (שאטרסטוק)

להלן שתי דוגמאות: אם אדבר בטלפון ותוך כדי אכין קפה, ייתכן כי מקסימום אשכח לשים כפית סוכר. נו, זה עוד בסדר. הדוגמה השנייה, אם מישהו נוהג ברכב ותוך כדי הוא – חלילה – מסתמס בפלאפון, זמן התגובה שלו להפתעות בכביש יותר דרסטית והוא עלול לסכן חיים.

לכן כדאי וחשוב לעשות משימה אחר משימה ולא כמה ביחד.

הסבר מדוע נשים מנצחות

מקריאת כמה מחקרים בנושא לקראת הכתבה, הגעתי למסקנה שלעיתים גברים מצליחים לעשות ריבוי משימות יותר מנשים (בעיקר במשימות ניהוליות) ולעיתים נשים מצליחות לעשות הרבה משימות, לעומת גברים.

היה מחקר שבדק את זמן התגובה של גברים ונשים מול מסך מחשב עם כמה משימות שקפצו על הצג. לעיתים גברים נצחו ולעיתים נשים. עוד מחקר גדול שנעשה גם לא הניב לחוקרים תוצאה ברורה מי מצליח יותר לעשות ריבוי משימות בבת אחת.

לכן, המסקנה שלי הינה כזו: בגלל שנשים דואגות יותר ולוקחות ללב יותר מאשר גברים (בכל נושא ועניין), ממילא חשוב להם שהכל יבוצע ובצורה הטובה ביותר. זה לא שהם יותר טובות ב"ריבוי משימות", פשוט אין להם ברירה והן נאלצות לעשות כמה דברים ביחד. מכביסה וסידור החדר. מי להלביש את הילד ועד להכין לו סנדוויץ'.

עוד סיבה להסכים מדוע לנשים יש יתרון על גברים: כאשר עושים משהו הרבה מאוד פעמים 'על אוטומט' הרי ממילא הוא נהפך להרגל ואפשר לעשות עוד כמה דברים ביחד בלי להתבלבל, כך שנשים שלדוגמה מסדרות את הבית בסדר קבוע, יצליחו לנהל שיחת טלפון תוך כדי, מה שיקשה על הגבר.

א-בל. אם יש גבר שרגיל ללכת מהחניה למשרד במסלול הליכה קבוע, הרי שגם הוא יצליח לעשות כמה דברים במגביל (להסתרק, לדבר בטלפון, ללחות על הכפתור למעלית).

אז גבר, פעם הבאה שאומרים לך "אתה גבר, אתה לא יכול לעשות כמה דברים במגביל", תראה לדובר את הכתבה הזאת.

אה ומילה בשבילך, אשת חיל, פעם הבאה שאומרים לך: "את אישה, את יכולה לעשות כמה דברים ביחד". את יכולה להגיד שזה רק בגלל שחשוב לך להספיק הכל וכעת את הולכת לנוח בספה ותשמחי שיפנקו אותך באיזה משקה ומאפה חם על המומחיות הרבה שלך.

מה אתם אומרים: מנסיון אישי שלכם, מי מצליח לעשות כמה משימות ביחד, גברים או נשים?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר