'ענווה אינטלקטואלית': הכלי שיבטיח לכם הצלחה בחיים

יש אנשים שתמיד צודקים. מעבר לעובדה שקשה להיות בסביבתם, סיכוייהם לשגשג בחיים נמוכים מאד. חסרה להם "ענווה אינטלקטואלית". מהי בדיוק המיומנות הזו ואיך משתמשים בה לכבוש יעדים? (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מכירים את הטיפוסים האלה שתמיד צודקים? (בראש שלהם, לפחות.) אלה שמסרבים לשנות את דעתם או לחשוב עליה בשנית? לאנשים האלה חסרה "ענווה אינטלקטואלית", או הבנה - וקבלה - שלא כל מה שהם חושבים שנכון הוא אמת מוחלטת. מדוע זו מיומנות כה חיונית וכיצד היא יכולה להשפיע על מערכות היחסים האישיות שלכם, הקריירה ועוד? ד"ר אליזבת פדריק עונה.

ראשית, מהי "ענווה אינטלקטואלית"?

לדברי פדריק, כאמור, "ענווה אינטלקטואלית היא ההבנה והקבלה שלא כל מה שאתם חושבים שנכון הוא אמת מוחלטת. זו היכולת והנכונות לערער על דעותיכם ולכבד את העובדה שאמיתות אלטרנטיביות עשויות להתקיים בעולם". היא מסבירה שהרעיון הזה בעיקר מסתכם בלגלות סקרנות לגבי הרעיונות והעמדות שלכם ומוסיפה, "ענווה אינטלקטואלית אינה קשורה לחוסר ביטחון אלא להיפך, להיות בטוחים מספיק בעצמכם כדי לחקור ולשקול נקודות מבט אחרות, מבלי להרגיש צורך להתגונן או להתחסד לגבי אלו שלכם".

מדוע ענווה אינטלקטואלית חשובה?

זה די פשוט, למעשה: ענווה אינטלקטואלית והפתיחות והסקרנות הנלווים לה, מאפשרות לנו להחכים, לצמוח ולהתפתח ל'אני' הטוב ביותר שלנו. "היא חיונית לצמיחה האישית שלנו כי היא נותנת לנו את ההזדמנות לבדוק ולשקול רעיונות ונקודות מבט שונות שעשויות להרחיב ולשפר את השקפת העולם שלנו", מסבירה פדריק. "ענווה אינטלקטואלית חשובה גם לגדילה בחיים ולניהול קשרים בריאים, כלומר, אתם נכונים לחקור ולקבל את העובדה שנקודות מבט אחרות קיימות מעבר לשלכם ובנוסף, פועלים כדי לקבוע מה אתם יכולים ללמוד מהן".

איך מגדלים ענווה אינטלקטואלית?

אז הבנו כמה ענווה אינטלקטואלית היא מיומנות נדרשת, עכשיו כיצד נוכל להבטיח שאנו משתמשים בה בחיי היום-יום שלנו? פדריק אומרת שהיא מתפתחת תחילה באמצעות מודעות עצמית, כולל מודעות לדעות ולנטיות שלכם ומאיפה הן נובעות. היא מסבירה, "אנשים רבים לוקחים את השקפת עולמם כאמת מוחלטת, מבלי לעצור ולשקול מאיפה הגיעו הדעות הללו, אילו גורמים השפיעו עליהן ומדוע הן נושאות כל כך הרבה כוח. כאשר אנו עוצרים ומתייחסים לעובדה שכל האמונות והדעות נוצרו ופותחו מהשפעות חיצוניות, אנו יכולים להפסיק להיות קשורים באותה מידה לדעה כשלעצמה ובמקום זאת, לשקול כיצד היא מועילה לנו ומדוע אנו מחזיקים בה כל כך חזק".

דרך נוספת לעשות זאת היא לוודא שאנו חושפים את עצמנו במודע לתובנות, דעות ונקודות מבט חדשות ושונות (ונכנסים למצבים אלו בראש פתוח). ובכל מקרה, פדריק מבהירה, "חשוב לציין שרק בגלל שאנחנו פתוחים ומקבלים את העובדה שאמיתות אחרות עשויות להתקיים, זה לא מוריד מהדעות שלנו או הופך אותן לשגויות, אלא שאנחנו מוכנים ומסוגלים לקבל את זה שאנחנו לא יודעים הכל ויכולים לתת מקום לאפשרות שגם אמיתות אחרות יכולות להתקיים בעולם".

כפי שפדריק מסכמת, "הגדלת ענווה אינטלקטואלית דורשת מודעות עצמית, מודעות לאחרים, פגיעות ופתיחות ראש אמיתית". רשמנו לעצמנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר