אחרי בריחת המחבלים

התפרעויות ושריפת תאים בבתי כלא; קרובי נמלטים נעצרו

אחרי שבערב החג נמלטו מבית הכלא 'גלבוע' שישה מחבלים, מספר קרובים של המחבלים נעצרו בחשד לסיוע. במהלך החג נרשמו התפרעויות ושריפת תאי מאסר במספר בתי כלא (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כיבוי שריפה בכלא רמון (צילום: שב"ס, מצלמות אבטחה)

ימים ספורים לאחר הימלטות המחבלים מבית הכלא 'גלבוע', עצרה המשטרה מספר קרובי משפחה של המחבלים החשודים בסיוע בהימלטות המחבלים, שלשה מתוכם תושבי איזור הצפוון.

תוך הסקת מסקנות מהירה, החליטו בשירות בתי הסוהר להפריד את האסירים הביטחוניים שמשתייכים לאותו ארגון, זאת בכדי למנוע שיתופי פעולה לבריחה. בתגובה, שרפו מספר אסירים ביטחוניים בבתי כלא ברחבי הארץ את תאי מאסרם, והתפרעויות נרשמו בבתי כלא ברחבי הארץ.

על פי הפרסום ב'N12', מפות בית הכלא שככל הנראה סייעו לאסירים לברוח - פורסמו באתר האינטרנט של משרד אדריכלים שלוקח חלק בפרויקטים שונים לשיפוץ בתי כלא ברחבי הארץ.

גורמים ביטחוניים מעריכים כי לפחות חלק מהאסירים הנמלטים - נמצאים עדיין בשטח ישראל.

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערכת מצב, ובסיומה דוברו מסר כי "לאירועים יש פוטנציאל השפעה על מספר גזרות, ולכן מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות הביטחון. עוד הדגיש רה"מ, כי ישראל ערוכה לכל תרחיש. ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים ויקיים התייעצויות נוספות בהתאם לצורך".

כזכור, בערב החג שישה אסירים ביטחוניים ברחו הלילה מכלא גלבוע באמצעות מנהרה - בהם המחבל המפורסם זכריה זביידי מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין. השישה יצאו מתוך פתח המנהרה ונראו סמוך לשעה 3 לפנות בוקר על ידי חקלאים שעבדו במקום ודיווחו למשטרה.

עם קבלת הדיווח הראשוני הוקפצו כוחות מיוחדים של שב"ס בתגבור יחידות מצדה ויחידות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול, צה"ל וגששים פתחו בחיפושים בשיתוף שירות הבטחון הכללי מחשש שהשישה ינסו להימלט אל ירדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר