מבצע לילי

עם 200 שוטרים ועימותים; כך פורקה הסוכה הירושלמית

מאות שוטרים אבטחו הלילה את פעילות עיריית ירושלים לפירוק הסוכה הגדולה של הגר"מ ברנדסדורפר שנבנתה ברחוב זוננפלד בשכונת בית ישראל בעיר • תיעוד (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוחות גדולים של משטרה עם למעלה מ-200 שוטרים אבטחו הלילה (ראשון) את עבודות עיריית ירושלים והביאו להשלמת פירוק הסוכה הגדולה שנבנתה ברחוב זוננפלד בשכונת בית ישראל בירושלים, זאת לאחר שבשבוע שעבר נכשלו בכך.

התושבים נערכו מבעוד מועד להתעמת עם הכוחות, בכדי למנוע את פירוק הסוכה ועשרות התבצרו בתוך הסוכה בעוד אחרים נקראו להגיע ולהקיף את הברזלים שהחזיקו את הסוכה שנבנתה על פני הרחוב.

זמן קצר לאחר מכן הגיעו עובדי העירייה בליווי כוחות ענק של המשטרה, ובמשך שעות נמשך המבצע לפירוק סוכתו של הגר"מ ברנדסדורפר שנבנתה על פיגומים בגובה שתי קומות, עד להשלמת המבצע, תוך עימותים קלים בין התושבים לשוטרים.

במשטרה ציינו כי היא סייעה לעיריית ירושלים, "בהתאם לחוק ובכפוף להחלטות בית המשפט" בפירוק הסוכה וזאת "בשל הסכנה לחיי אדם ושלום הציבור".

עוד ציינו במשטרה כי "הסוכה נבנתה על פיגומים בגובה רב ומהווה סיכון ממשי לנפש ולרכוש, פוגעת בציבור משתמשי הדרך, ומסכנת גם את הציבור המגיע למרכז הרפואי שנמצא במקום".

במשטרה הוסיפו כי "בימים האחרונים התקיים שיח והידברות על ידי גורמי המשטרה והרשות המקומית אל מול בעליה של הסוכה שהוקמה בשכונת מאה שערים בירושלים, זאת במטרה להוביל לפירוקה ללא צורך בפעילות אכיפה. לנוכח העובדה שהסוכה לא פורקה ע"י מחזיק המקום, כעת המשטרה מאבטחת את אנשי עיריית ירושלים הפועלים מטעמה לפירוק הסוכה.

"נציין כי בשבוע שעבר בוצע ניסיון על ידי עיריית ירושלים לפירוק הסוכה בליווי כוח משטרה, ואלו נתקלו בהתנגדות אלימה במהלכה הותקפו כוחות המשטרה והעירייה שפעלו במקום. אז התחייב בעל הסוכה לפרק אותה באופן עצמאי. בהמשך הגיש הבעלים עתירה למניעת פירוק הסוכה, ובימ"ש החליט שלא להוציא צו עיכוב ביצוע לפעולות העירייה בשל הסיכון הבטיחותי הטמון בה.

"לפני זמן קצר, הגיעו כוחות משטרה אל שכונת מאה שערים בירושלים והחלו באבטחת גורמי העירייה בעת פירוק הסוכה ושמירת הסדר הציבורי באזור במהלך עבודות אלו".

מעיריית ירושלים נמסר כי "הלילה ביצעה עיריית ירושלים עבודה קריטית לפירוק מבנה מסכן חיים ברחוב זוננפלד 3. המבנה המדובר הוקם תוך גרימת סכנה ממשית קונסטרוקטיבית ובטיחותית למשתמשי המרפסת, להולכי רגל, לעסקים סמוכים, לקופת החולים, לילדים בשכונה, למכוניות נוסעות בסמוך ולכל עובר אורח במקום.

"השנה חווינו בדרך קשה את המשמעות של זלזול בהנחיות הבטיחות: בהר מירון ובגבעת זאב. אירועים שבהם לצערנו קיפחו את חייהם 48 בני אדם ורבים אחרים נפצעו. עיריית ירושלים לא תאפשר סכנות דומות בתחומיה, ותעשה הכל על מנת לשמור על ביטחון התושבים.

"יצויין כי טרם הפירוק קיימו גורמי האכיפה בעיריית ירושלים הידברות נרחבת עם בוני הסוכה, ואף הציעו להם חלופה של קרקע סמוכה כדי לאפשר בנייה יציבה ובטוחה שלא מהווה סכנה. הצעה זו התקבלה על ידי בוני הסוכה, תוך התחייבות לבצעה לפני 5 ימים. בפועל, ההתחייבות לא בוצעה.

"לאור זאת, ובלית ברירה, הגיעו כוחות העירייה והמשטרה לבצע פירוק והסרת הסכנה לפני 5 ימים. הם נתקלו באלימות קשה מצד גורמים קיצוניים. למרות זאת, ולפנים משורת הדין הסכימו העירייה והמשטרה לאפשר פרק זמן נוסף ומתן הזדמנות שנייה לפירוק עצמי. גם התחייבות זו מצד הבונים לא בוצעה כפי שהתחייבו עד ליום 15/9. במקום זאת הם החליטו לפנות לבית המשפט המחוזי ולבקש עיכוב ביצוע של ההריסה. בית המשפט המחוזי קבע בשתי החלטות שונות כי אין עילה למתן עיכוב ביצוע וכי ניתן לבצע את ההריסה זה מכבר.

"לאור כל האמור, ולמען הסרת הסכנה מהציבור הרחב אשר עובר במקום, כמו גם מהציבור אשר התכוון להשתמש בסוכה המסוכנת, פעלו הלילה גורמי האכיפה של עיריית ירושלים יחד עם משטרת ישראל להסרת הסכנה בהקדם האפשרי. עיריית ירושלים תמשיך לעשות הכל כדי לשמור על ביטחון תושביה בכל תחומי העיר".

יוזכר כי יצויין כי האחראים על בניית הסוכה הציגו אישורים של מהנדסים שאישרו את הבנייה מהבחינה הבטיחותית, תוך שהם אף מציינים באישורים את שלבי הבניה ואת העובדה כי ישנם משקולות שהובאו למקום לצרכי בטיחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר