3 דברים שאסור לך להגיד לחברה שמתגרשת

היא סיפרה בבכי שביתה מתפרק. אתן מנסות למצוא את המילים הנכונות להגיד לה, לנחם ולתמוך, אך זה מאתגר. לכן הבאנו אשת מקצוע שמייעצת מה לא מומלץ לומר לחברה שנפרדת מבעלה (זוגיות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתן מנסות למצוא את המילים הנכונות להגיד לחברה שעוברת גירושין כואבים. רוצות להציע לה נחמה, תמיכה, כתף לבכות עליה - או להוציא אצלה זעם - ומרגישות שאתן עושות עבודה טובה, אבל עדיין, היא מאתגרת למדי, במיוחד אם לא התמודדתן באופן אישי עם הצרה הזאת ושלא תדעו, בעזרת השם.

ג'ניפר סיפלט, מייסדת ומנהלת קריאייטיב ראשית ב-"אבאייל", קהילה מקוונת שנועדה לסייע לאנשים לשרוד ולשגשג בתהליך של גירושין, מייעצת מה לא מומלץ לומר לחברה שמנווטת את דרכה בתקופה מטלטלת של פרידה:

"אוף, גם בעלי מעצבן אותי נורא לאחרונה"

יתכן שאתן לא שמות לב, מתקשות להבין את הבעייתיות שבדבר, או בכלל חושבות שזה דווקא נכון לדבר על מערכת היחסים שלכן עם הבעל, כדרך לנחם את חברתכן. ובכן, עדיף קודם כל להקשיב לה ואז לערוך בדיקת מצב האם היא פתוחה לשמוע על הקשר שלכן ושל האיש שלכן כרגע.

"זה פשוט. תוכלו לומר משהו כמו: 'אהיה כנה. יש לנו כמה בעיות בזוגיות עכשיו, אבל אני לא יודעת אם מתאים לך לשמוע עליהן', או 'אנחנו בתקופה מאד טובה כרגע ואני רוצה לחלוק את זה איתך, אם זה בסדר מצידך', מסבירה סיפלט. "תמיד עדיף להיות רגישות ואותנטיות, מכיוון שמן הסתם, כל האנשים בחייה של החברה שלכן הולכים עכשיו על קליפות ביצים בסביבתה ובעקבות כך היא יכולה להרגיש בודדה או מחוץ לעניינים".

"האמת שאף פעם לא חיבבתי אותו"

גם אם מלכתחילה חשבתן שהם לא מתאימים בכלל והוא לא מספיק טוב בשבילה, כרגע עדיף להתמקד בכאב של חברה שלכן ופחות להלאות אותה בדעות אישיות שיש לכן על הפרטנר שלה לחיים. "אם האקס שלה מתעלל בה רגשית והיא מספרת לכן על זה, אמרו, 'וואו. זה מצער לשמוע, אך גם הוא לא נמצא במקום טוב כרגע'", אומרת סיפלט. אחרי הכל, חשוב שתזכרו שהבחירה של חברתכן בבן זוגה מעידה עליה לא מעט ואם תפקפקו בה, היא עלולה להיעלב - לא משהו שאתן חושקות בו כרגע. או בכלל.

"מה זה יעשה לילדים שלך?"

בשורה התחתונה: לצפות את העתיד בצורה שלילית זה לא דבר מועיל, כאשר מנסים להיות שם בשביל מישהו אחר. "אל תגידו, 'גירושין זה הרס', או 'איזה כישלון', או 'איך זה ישפיע על הילדים שלך?', אומרת סיפלט. "הסיבות שבגללן נישואים לא עובדים מספיק מורכבות בפני עצמן ולפעמים אפילו הזוג עצמו לא מבין באופן מוחלט למה הוא לא החזיק מעמד יחד, אז לרמוז שזו מפלה, במיוחד אם יש ילדים בסיפור, זה פוגעני לחלוטין".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית