"בטוח ויעיל"

ההערכות: מתי יתחילו לחסן ילדים בני 5-11?

בימים אלו דן מנהל המזון והתרופות האמריקני בנוגע לאישור חיסון ילדים מתחת לגיל 12 - במנת החיסון של פייזר נגד קורונה, אלו ההערכות, מתי יתחילו כאן לחסן את הילדים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

חברת פייזר פרסמה לאחרונה, כי קיבלה תוצאות מחקר על כך שהחיסון שברשותה, בטוח ויעיל גם לילדים שמתחת לגיל 12.

על פי הפרסום הערב (ראשון) בכאן, גורמים בממשלה מדווחים, כי נכון לעכשיו, יש מספיק מנות להתחיל במבצע - וכן יש עוד שישה מיליון חיסונים שיגיעו לישראל בחודש ינואר.

על פי ההערכות של גורמי המקצוע, ככל הנראה מבצע החיסון יתחיל עוד טרם הגעת משלוח החיסונים הנוספים לישראל.

כמו כן, בדיונים הפנימיים של ועדת החיסונים - שעדיין חסויים בפני הציבור, יש מי שחושב שצריך לאשר את החיסון לילדים ויש מי שחושבים שצריך לחכות, כל עוד התחלואה נמוכה.

נכון לעכשיו, ועדת החיסונים תתכנס לדיון, רק לאחר אישור חיסון הילדים על ידי ה-FDA, בשונה מאישור מנת הבוסטר, אז הוועדה החליטה לאשר עוד קודם אישור ה-FDA.

כאמור, חברת פייזר פרסמה, כי החיסון שלה נגד קורונה בטוח ויעיל בכמעט 91% במניעת הידבקות סימפטומטית של קורונה אצל ילדים בגילים 11-5 - כך עלה ממחקר שבדק 2,268 ילדים בגילאי 5-11.

בנוסף, לא נרשמו מקרים של חולי קשה בקרב הנבדקים, אולם תסמיני המחלה היו קלים בהרה מאלה של עמיתים הלא מחוסנים. כמו כן, הילדים המחוסנים פיתחו רמות של נוגדנים בדם, בדומה לבני נוער ומבוגרים בגילים צעירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר