בשדה התעופה הנטוש

היסטוריה בירושלים: שכונה חרדית חדשה לחרדים

בשורה לציבור החרדי בירושלים: וועדת תכנון ובנייה בעירייה, אישרה היום הקמת שכונה חדשה, שתקום בשדה התעופה הנטוש בעטרות, על שטח בגודל של 1,243 דונם (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הדמיית השכונה החדשה (קרדיט: אדריכל יובל קדמון)

על רקע משבר הדיור: עיריית ירושלים אישרה היום (רביעי) בוועדה בוועדה לתכנון ובניה שכונת ענק חדשה למגזר החרדי.

השכונה תוקם על שדה התעופה הנטוש בעטרות, על שטח בגודל 1,243 דונם. לצד הדירות הוקצו שטחים למסחר, מלונאות ומבני ציבור.

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר, שעמל בשנים האחרונות על קידום הפרויקט במסירות ומקצועיות, אמר כי ראש העיר ליאון עמד בהתחייבויותיו.

"עבדנו קשה לשרטט את תוואי השכונה, לדאוג לצרכים של הציבור החרדי ולוודא שהתוכניות יתאימו למגזר החרדי, הן בסוכות והן בדירות גדולות ושטחי ציבור שיתאימו למגזר החרדי. אני מודה לראש העיר וכל הצוות המקצועי על העבודה הקשה. מדובר ביום היסטורי בירושלים", אמר ראוכברגר.

הדמיית השכונה החדשה (קרדיט: אדריכל יובל קדמון)

לאחר אישור התכנית בוועדה המקומית עברו התכניות לוועדה המחוזית. עם אישור התכנית ההיסטורית בוועדה המקומית פרצו חברי המועצה החרדיים במחיאות כפיים יחד עם ראש העיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "זהו יום היסטורי לירושלים. לפני חצי יובל שנים הוקמה השכונה החרדית 'רמת שלמה', ומאז לא הוקמה שכונה של ממש למגזר החרדי. אני שמח ונרגש לעמוד היום מול הציבור החרדי ולומר לו: קיימתי את מה שהבטחתי. לא רק בגלל שאני חתום על כך בהסכמים הקואליציוניים, אלא משום שזו חובתי המוסרית והערכית עבור המגזר החרדי המהווה חלק ניכר ומשמעותי מהעיר ירושלים, ומגיע לו לא פחות ממה שמגיע למגזרים אחרים".

הדמיית השכונה החדשה (קרדיט: אדריכל יובל קדמון)
הישיבה של וועדת התכנון בה אושרה השכונה
הישיבה של וועדת התכנון בה אושרה השכונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר