פתרון בטוח לבחילות הריון

הרופאה הותיקה: הריון שיכול לגרום לטראומה

לאולפן 'נפלאה שכזו' הגיעה מנהלת מח' נשים ויולדות בהדסה כדי לשתף בחוויותיה ולספר על הבשורה שתגאל נשים בשליש הראשון של ההריון מטראומת הבחילות וההקאות (בריאות)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
"לעסוק ברפואת נשים זו זכות גדולה" - פרופסור אסנת ולפיש מנהלת מחלקת נשים ויולדות בהדסה הר הצופים (צילום: אברומי לינשה)

הכירו את פרופסור אסנת ולפיש, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בהדסה הר הצופים. היא מומחית בהריונות בסיכון גבוה וזכתה להוקרה רבה בזכות מחקריה בתחומי לידה, סיבוכי הריון, ניתוחים קיסריים ועוד.

כל חייה של פרופ' ולפיש מוקדשים לנשים, לרווחתן, להגשמת רצונותיהן וזו בדיוק הסיבה שבגללה היא בחרה במקצוע שלה.

"לעסוק ברפואת נשים זו זכות גדולה", היא אומרת. "זו הזדמנות לגעת בחיים של נשים ומשפחות ברגעי שיא ויש לעשות זאת בחרדת קודש".

מלבד עיסוקה הקבוע בנשים ויולדות, פרופסור ולפיש הביאה בידיה בשורה בנוגע לבעיה המלווה נשים רבות ואשר מהווה את אחת מהקשיים הכי דרמטיים בהליך ההריון.

בחילות בהריון והקאות הן תופעה שכיחה בקרב נשים בתחילת הריונן. תופעות אלה אופייניות לשעות הבוקר המוקדמות ועל פי רוב חולפות לאחר שבוע 16 להריון (שליש ההריון הראשון).

בחילות והקאות במהלך הריון אינן מטרידות את עולם הרפואה. להפך: במחקר שבחן את הקשר בין הקאות ובחילות בהיריון לבין הפלות נמצא שהבחילות הן סימן להתפתחות תקינה של העובר.

עם זאת, גם בחילות והקאות קלות משפיעות באופן דרמטי על מהלך חייה של האישה ההרה ועל סובביה, והן פוגעות בתפקודה בסביבה הביתית ובעבודה.

למרות שכיחות התופעה, ידוע מעט מאוד על הסיבות שמובילות לבחילות ולהקאות בהיריון בעיקר בגלל הקושי לחקור אותה (בעיה אתית).

טיפול תרופתי לתופעה היה מקובל במשך השנים האחרונות, אך נשים רבות נמנעו מלקיחת התרופה בעיקר בגלל החשש משימוש בתרופות שאינן חיוניות במהלך ההריון.

יחד עם זאת, נשים רבות חוו את תופעת הבחילות וההקאות כטראומה בעלת משקל עדי כדי שהחשש מהתופעה היווה גורם מכריע אצל נשים רבות באשר להריון חוזר...

הדיקלקטין הופך ל-בּוֹנְגֶ'סְטָה BONJESTA

במהלך הראיון באולפן כיכר השבת חושפת פרופ' ולפיש את הבשורה שתשמח נשים רבות.

התרופה שהיתה מקובלת בארץ לתופעה עד לא מכבר היא הדיקלקטין (או שמה בארה"ב – דיקלגיס), שזכתה להמלצת האיגודים הבין לאומיים המובילים בעולם בתחום המיילדות והגניקולוגיה. היא רשומה בFDA להתוויה זו, והיא מהתרופות היחידות בעולם כולו שזכו לדרגת הבטיחות הגבוהה ביותר בעולם מטעם הFDA – PREGNANCY CATEGORY A.

במחקרים שנערכו במרוצת השנים הוכחה יעילות הטיפול כגבוהה מאד.

כמו כן, בנייר העמדה הרשמי של החברה הישראלית לאם ולעובר משנת 2017, שאושר על ידי האיגוד הגניקולוגי וההסתדרות הרפואית, ההמלצה הטיפולית היא להתחיל את הטיפול בדיקלקטין כקו טיפול תרופתי ראשון.

יחד עם זאת בשנת 2016 הסתיים בהצלחה רישומה של תרופה חדשה בארה"ב, אף היא מבית היוצר של דיקלקטין , הנקראית "בונג'סטה" (Bonjesta). ב2018 החל בארה"ב שיווקה בפועל ומהחודש זמינה גם בישראל.

בשונה מהדיקלקטין, טבלית הבונג'סטה בנויה בצורה משופרת וחדשנית, ומתחילה לעבוד מידית ובמהירות. פיזור החומרים הפעילים בגוף נעשה מיד עם הנטילה, בצורה הדרגתית ולאורך זמן ובכך מפחית בחצי את כמות הכדורים שיש ליטול, בהשוואה לתרופה דיקלקטין.

בארה"ב, שם אושרה "בונג'סטה", מדווחים על היענות גבוהה יותר לטיפול בזכות הפחתת המינון היומי, לצד שמירה על איכות ובטיחות הטיפול. הכדור הנדון, בו החומרים הפעילים מטפלים בתופעת הבחילות וההקאות, הוכיח את יעילותו ובטיחותו במחקרים על 200,000 נשים, ונמצא כבר עשרות שנים בשימוש בטוח ויעיל של מעל 35 מיליוני נשים הרות ברחבי העולם.

צפו בראיון המעצים עם הפרופסור ולפיש ועל הבשורה המשמחת שבפיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר