שינוי מדיניות?

לראשונה מפתיחת המלחמה: שיחה בין שרי החוץ של רוסיה וישראל

שרי החוץ של רוסיה וישראל שוחחו היום לראשונה מאז פתיחת המלחמה באוקראינה. גורמים מדיניים ציינו כי "אין שינוי במדיניות הישראלית" (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
לברוב וכהן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock U-Tomer Neuberg/Flash90)

שר החוץ הנכנס אלי כהן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שוחחו היום (שלישי) על שורה של סוגיות בילטראליות ואזוריות. כך מסר היום משרד החוץ. זוהי שיחה ראשונה מאז פתיחת המלחמה באוקראינה בין שרי החוץ של ישראל ורוסיה.

במרכזה של השיחה, אותה יזם שר החוץ הרוסי, בירך לברור את כהן עם כניסתו לתפקיד שר החוץ. לפי הודעת משרד החוץ בצהלך השיחה התייחס השר כהן לקהילה היהודית ברוסיה וליוצאי ברית המועצות לשעבר בישראל ולחשיבותם ליחסים בין המדינות.

גם נושא המלחמה באוקראינה עלה במהלך השיחה. כך לפי גורמים מדיניים. אלו הדגישו כי "אין שינוי במדיניות ישראל".

המלחמה באוקראינה

במשרד ההגנה האוקראיני דיווחו אתמול כי לפחות 400 בני אדם מכוח וגנר - צבא שכירי החרב של ולדימיר פוטין, מצאו את מותם בהפגזה לילית באיזור דונייצק. מאוחר יותר במוסקבה התייחסו לדיווח ובאופן נדיר פרסמו את מספר ההרוגים באירוע לטענתם, כשלדעת מוסקבה, נהרגו 63 בני אדם.

למרות שרוסיה מודה במותם של עשרות לעומת הדיווח האוקראיני על מאות שכירי חרב מתים, מדובר באירוע נדיר יחסית בו רוסיה מודה בהפסדים בשדה הקרב וודאי עם נתוני תמותה.

מאוחר יותר התברר כי ההפגזה התאפשרה בזכות פעילות של שכירי החרב עם הטלפונים, מה שאפשר לצבא אוקראינה לאתר בקלות יחסית את מיקומם בשל תנועה סלולרית גבוהה.

לצד זאת, ברחבי אוקראינה מדווחים על נזקים שביצע הצבא הרוסי. כך למשל ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו מסר כי תחנת אנרגיה נפגעה במהלך הלילה בעקבות הפגזה רוסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר