"גל עלייה המוני"

תתכוננו: ייתכן וכבר בקרוב הישראלים יקבלו פטור מויזה לארה"ב

האם בקרוב נצליח להגשים את החלום ונוכל לטוס לארצות הברית מבלי הצורך לקבל ויזה? על פי המסתמן, התשובה חיובית | בישיבת הממשלה שנערכה היום, דנו הבכירים בנושא וראש הממשלה הבהיר, כי הוא בטוח שהפטור יביא לגל עלייה המוני (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החלום הישראלי - פטור מויזה לארה"ב (צילום: שאטרסטוק)

הויזה לארה"ב הפכה בשנים האחרונות למטרד רציני הן מבחינה כספית והן בשל התורים הארוכים לעתים אפילו שנה קדימה. ישראל ממתינה בקוצר רוח לתוצאות אחוז הסירובים בשנה שעברה, שעל פיהן ייקבע האם ישראל תהיה פטורה מבקשה לויזה. התוצאות אמורות להתפרסם כבר בימים הקרובים וההערכה היא שהשנה האחוז יהיה כנדרש.

בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) עדכן שר הפנים אריה דרעי עדכן את הממשלה על מצב המהלכים לקבלת הפטור מוויזה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', נתניהו העריך כי הפטור מוויזה יגרום לגל עלייה גדול מארה"ב לישראל - ולא להפך; "ישראל מתחזקת. אנחנו נעבור את ארה"ב בגדילה שלנו. עברנו כבר את אירופה. נביא לכך שתהיה עליה מהמערב לישראל כדי לשפר תנאים (כלכליים). נכון שיש גם את האנטישמיות העולה, אבל לא רק זו תהיה הסיבה שעולים ארצה. תהיה זרימה גדולה לארץ", הסביר נתניהו בישיבת הממשלה.

נתניהו הסביר, כי בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה (ב-1996) הוא ביטל את המגבלות על סחר במטבע חוץ; "לא היה אפשר להוציא כסף מהמדינה, כלום. אמרו לנו 'הכל יזלוג החוצה' - ובדיוק ההיפך קרה, כסף נכנס פנימה". לדבריו, "אנחנו לא נשמור על הציונות על ידי גידורה, על ידי כליאת אזרחים", הסביר נתניהו.

לדברי השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר בישיבת הממשלה, נכון להיום, יש הזדמנות להשגת הפטור; "יש לנו צ'אנס של כמה חודשים, ויכול להיות שאחר כך לא נוכל לעשות את זה. השגריר (האמריקני) פה נחוש לעזור לנו", הסביר דרמר לשרים ולראש הממשלה.

יצוין, כי המחלקה הקונסולרית בממשל האמריקני צפויה להודיע כבר בימים הקרובים, על שיעור הסירוב של בקשות ויזה שהגישו ישראלים במהלך ספטמבר 2021 לספטמבר 2022. ההערכה בממשל האמריקני היא ששיעור הסירוב יעמוד על מתחת ל-3% - שהמשמעות של זה - שישראל תוכל להתקדם לכיוון הפטור מויזה.

עם זאת, כדי לקבל את הפטור המלא הממשלה נדרשת לקדם כמה מהלכים, וביניהם אישור כמה חוקים שאותם הציג היום דרעי בממשלה.

כאמור על פי החוק האמריקאי אם אחוז הסירובים לבקשות ישראלים מרחבי העולם לויזה עומד על פחות מ-3 אחוזים, ישראל תוכל לקבל כניסה חופשית ללא ויזה לארה"ב למשך 90 יום למטרת ביקור, טיול או עסקים.

מעבר לאחוזים אלו, ישראל תצטרך להתחייב לאפשר כניסה חופשית של אמריקאים ממוצא פלסטיני שמגיעים לנתב"ג בדרכם ליו"ש או לעזה. ארה"ב דורשת שהם לא יחקרו ויוטרדו. כמו כן נדרשת העברת תיקון חקיקה שיתיר לישראל להעביר לשלטונות בארה"ב מידע על הנוסעים אליה כבר כשהם עושים צ'ק אין לפני טיסתם. זאת כדי לאפשר לאמריקנים לסרב לפני שהנוסע עלה למטוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר