מיומנו של עובר: אמא, בא לך לצאת לקניות?

העובר המתפתח, אותו אנחנו מלווים מהשבוע הראשון להיווצרותו, מגיע בפרק חדש כשהוא כבר בשבוע השישי. הוא מעדכן אותך, אם הריונית, קצת על מה שעובר עליו, אבל יותר מזה הוא דואג לך. תשמרי על עצמך, תאכלי טוב - גם בשבילו, ואל תתביישי ברגשות המתפתחים בבטן (היריון)

mame | כיכר השבת |
הוא כבר בגודל של 5-6 ס"מ

אמא, התגעגעתי אליך!

את כבר יודעת שאני כאן, גדל לאט, אבל מהר.

אפילו שעבר רק שבוע, אני כבר גדול יותר, ויש לי דברים חדשים לספר לך על עצמי, מה למשל?

גדלתי, ואני כבר באורך של 5-8 ס"מ. גם המערכות בגופי ממשיכות להתפתח, למשל המערכת העצבית- מה שזה אומר שאני כבר רגיש למגע ומגיב באמצעות רפלקסים לגירויים שונים. גם מערכת הנשימה מתחילה לעשות צעדים משמעותיים. וגבשושיות בצדי הראש, ושקערוריות במרכזו מעידות על כך שגם האוזניים והעיניים שלי בדרך לשם.

סיפרתי לך בשבוע שעבר על הלב שלי שכבר דופק. והשבוע הוא כבר מתחלק לחדר ימני וחדר שמאלי.

מה איתך, אמא?

השבוע את כבר ממש מתחילה להרגיש אותי. אולי לא כמו שהיית רוצה, אבל אין מה לעשות, זה חלק מהתהליך- מבטיח שבסוף תהיי מרוצה!

אם את חווה בחילות בוקר- את יכולה לנסות למנוע אותן באמצעות נשנוש קטן של משהו כמו קרקר או יוגורט מיד כשאת קמה. זה יכול לעזור.

יכול עוד להיות שהבטן כבר מתחילה להציק לך, אז אם את חושבת על קניית בגדים בקרוב, תזכרי שאני צריך מקום, והרבה. ואם את חשה חוסר נוחות באזור החזה, כדאי לחשוב על לבוש נוח ותומך יותר- אל תחסכי בכסף, הרכישה הזאת תמשיך ללוות אותך לאורך כל ההיריון וגם אחרי, את בטח לא אוהבת את עצמך נפולה ומוזנחת.

ההורמונים ממשיכים להשתולל לך בגוף ומצבי רוח משתנים זה חלק מהיום יום שלך. מותר לך לבכות ולישון יותר. מותר לך להתפנק, אבל חשוב לא להיסחף, לא להתעקש על שטויות ולא לפגוע באף אחד.

זכרי את הגבר שלצדך, סביר להניח שגם הוא עובר חוויות מסוימות בעקבות מצבך החדש, ובדיוק כפי שאת מעוניינת בתמיכתו- הוא זקוק לך כמו תמיד. הסבירי את עצמך ואת מה שמטריד אותך, ואל תתני לו להישאר לבד.

וכמו שאני מבקש ממך תמיד...

תשמרי על עצמך, תאכלי טוב. אומרים שאם מתחשק לאכול משהו בהיריון – צריך לאכול אותו, אז תרשי לעצמך להתפנק, מותר לך.

לא לשכוח לשתות – כי אני גם צמא לפעמים.

ויכול להיות שבשבוע הבא כבר נתראה...?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית