את תעשי את שלך, הוא יעשה את שלו!

במקום להעסיק את עצמך במחשבות טורדניות מסוג "למה הוא עושה ככה" בואי תנסי לשנות גישה, תחשבי "מה עליי לעשות". לא תאמיני מה שזה יחולל לזוגיות שלך ובכלל בשבילך זו הזדמנות חדשה לשנה טובה * תתחילי להשקיע במקומות הנכונים (זוגיות)

מירב לביא | כיכר השבת |
מסופר על יהודי אחד שחלם חלם שבו מתגלה אליו אדם ואומר לו שמתחת לגשר של פראג מחכה לו אוצר בשבילו. כמובן שהיהודי בחר להתעלם מהחלום והמשיך להתנהל כרגיל. אך, לאחר מספר פעמים שהחלום חזר ונשנה, הוא החליט שהוא הולך לחפש. בעודו מחפש מתחת לגשר, לאחר מספר שעות שבהם הוא מזיע ולא מתיאש, ניגש אליו אדם עובר אורח ושואל אותו מה מעשיו. עונה לו האיש, מבויש משהו, שהוא מחפש אוצר מתחת לגשר, בעקבות החלום שחלם.

צחק עליו האיש ואמר לו: אתה באמת מאמין לחלומות? חלומות זה שטויות. גם אני חלמתי שמאחורי התנור של...(וכאן נקב בשמו של אותו יהודי) יש אוצר, מה זה אומר? שאני אלך לחפש שם? וכך נפטר ממנו בלעג. שמע היהודי את דבריו, ואם כבר חלומות אז עד הסוף..הוא ניסה את מזלו. חזר לביתו וחיפש מאחורי התנור בביתו ואכן האוצר היה שם מוכן ומזומן עבורו.

בחודש זה כולנו עסוקים בחיפוש. חיפוש אחר מעשינו הטובים והלא טובים, שיביא אותנו לבסוף לשיפור ותיקון על מנת לזכות בדין. אנחנו יודעים שמצוות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר. לכן מיד כשמגיע אלול, אנחנו מיד מתחילים להעלות במחשבנו את כל האנשים שפגענו בהם ולהתחיל להחזיר חובות לכל מי שבמקרה נשארנו חייבים לו, מתקשרים להתנצל, מוחלים למתנצלים, ומשתדלים לשפר את המעשים הקשורים בסובבים אותנו.

כשאנחנו עם הלשון בחוץ, לאחר מסע מייגע אחרי כל מי שנפגשנו בו במהלך השנה, רגע לפני שיום כיפור נכנס, אנחנו נזכרים (אם נותר עוד זמן) לבקש סליחה מבני הבית ובמקרה הטוב גם מבן הזוג.

זוהי התפיסה המעוותת של חיינו.

אנחנו משקיעים בקשרים בכל מקום, והכי פחות משקיעים בקשר שהכי משמעותי לנו. אנחנו דואגים לרצות את כל מי שמסביבנו גם אם בעוד חצי שנה כבר לא נפגש שוב, ולא טורחים לרצות ולעשות למען מי שאנחנו הולכים לבלות איתו את כל חיינו. הרי האוצר האמיתי נמצא אצלנו בבית פנימה. אם נשכיל לחפש אותו שם, ודאי נצליח למצוא אותו.

לכן, כשאנחנו רוצים לשפר ולעשות בואו נתחיל בבית. עם הבעל/ עם האשה. הפעם, בואו נאתגר את עצמנו, נלך על החלק החיובי מה לעשות ולא מה לא לעשות. הרי כל הזמן אומרים מה לא לעשות, איך לא לבקר, ולא לכעוס בצורה פוגענית, איך לא לראות כברור מאליו, ועוד ועוד. ישנם גם דברים חיוביים שאנחנו יודעים שצריך לעשות, כמו לתת פירגון וערכה וכבוד הדדי וכו'. ואם אנחנו כבר שם אז מצויין. ודווקא כאן, אסור להשאר במקום.

הקב"ה מהווה את העולם כל הזמן, כל רגע ורגע. אך העולם כל הזמן זז קדימה, מתפתח. מובא בחסידות שבכל שנה יורד אור חדש לעולם בראש השנה, שלא היה קודם. הקב"ה לא מסתפק במה שהיה אלא מוסיף בכל שנה משהו חדש. מעבר לכך שגם את הקיים הוא מחדש בכל רגע ורגע "המחדש בטובו".

בואו נחשוב גם אנחנו על משהו טוב, שהוא חדש. שעוד לא עשינו עד היום, שאנחנו יכולים לעשות למען הבעל, דווקא עכשיו לקראת השנה החדשה,שבה אנחנו מקבלים כוחות חדשים לפעול. נצא מהמקום המתחשבן, בדיוק כמו שאנחנו לא רוצים שהקב"ה יחרוץ את גורלנו על פי מעשינו, אלא ילך איתנו לפנים משורת הדין. בואו נעשה אנחנו את שלנו, והקב"ה יעשה את שלו.הפעם קחו החלטה שהשנה אתם כזוג מחפשים במה להכיר טובה לזולת על מעשיו הטובים.

אשמח אם תשתפו כאן בתגובות לפחות 2 רעיונות של הכרת הטוב של הצד השני. ובזכות החלטה הדדית להיטיב אחד לשני,הקב"ה ייטיב לנו, יזכה אותנו באוצר ונזכה לשנה טובה ומתוקה!

חפשו בגוגל: "חנות מרב לביא" ותוכלו להנות ממגוון תכנים מועילים ואיכותיים שישפרו את הזוגיות שלכם פלאים – חינם!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית