אתם בעניין? תיזהרו!!!

האברך החסידי נתן לאשתו לעשן קנאביס ו... זה מה שקרה לחיי הנישואין

חיי הזוגיות של האברך החסידי היו דבש, כאשר בינו לבין אשתו - לא היו מריבות, לא צעקות - רק אהבה, שלום ואחדות במעונו | אלא שלפתע אשתו השתנתה לבלתי היכר, כאשר הגיע לטיפול אצל מרדכי רוט - נחשפה הסיבה (מגזין כיכר)

מרדכי רוט | כיכר השבת |
עישון קנאביס | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

היה זה לפני כשמונה חודשים, פנה אליי יהודי יקר וכך סיפר לי: "אני נשוי זה תשע שנים. אפשר להגיד שחיים של דבש היו בינינו - לא מריבות, לא צעקות - רק אהבה, שלום ואחדות במעוננו.

>> למגזין המלא - כנסו <<

יש לנו ברוך השם ארבעה בנים, כשהילד הרביעי נולד לפני שנה וחצי.

אני לא יודע מה קרה לאשתי בחודשים האחרונים אבל היא בוודאות לא אותה אישה שהכרתי.

היא נהייתה לחוצה, עצבנית, חרדתית ואף בדיכאון. אני לא יודע מה עובר עליה. והמצב נראה כזה שרק הולך ומידרדר ולא נהיה יותר טוב. הלכנו לפסיכיאטרית והיא אמרה שאין לה כלום. היא הציעה לה לקחת 'ציפרלקס' אם היא רוצה אבל היא לא חייבת, 'איך שאת מרגישה', היא קבעה.

גם דיכאון אחרי לידה נפסל מהפרק.

"יש משהו שונה בהתנהגות שלך כלפי אשתך?" ניסיתי לברר, שאלתי שאלות מפה ומשם. ואז השם האיר את ליבי.

שאלתי בעדינות את אותו אברך, אשר היה נראה אברך חסידי תמים שלא יודע כלום חוץ מארבע אמות של הלכה קדושה ותורה.

"אתה מעשן"? כן, הוא ענה, והצביע על קופסת הסיגריות. "לא, לא לזה התכוונתי, התכוונתי אם אתה מעשן חומרים אחרים", רמזתי בעדינות. הוא נעשה קצת אדום, היסס מעט ואז הוא ענה בקול חלש: "כן, אני מעשן קנאביס כל יום. זה עושה לי טוב, וגורם לי להרגיש שמח ורגוע".

"אין לי בעיה אמרתי לו אם זה עושה לך טוב, אולי בטעות גם אשתך מעשנת יחד איתך".

ראיתי שהוא שוב מהסס ואז הוא החל להשתפך: "כחצי שנה אחרי הלידה האחרונה התחילו לנו בעיות ביחסים בעיקר בגלל אשתי.

תוך כדי שיחה עם חבר טוב הוא סיפר לי שגם לו הייתה אותה בעיה עם אשתו והוא מעשן כמה שכטות וגם אשתו מעשנת כמה שכטות כשצריך ל...

ואז הכול מסתדר ואין שום בעיה.

תשמע לי, אמר החבר, תחסוך לך מטפלים טיפולים ובעיות - שכטה אחת ואתם תראו פלאים.

החבר הזה הביא לי מעט חומר לניסיון. בהתחלה ניסיתי לעצמי אפילו שפחדתי מהדבר הזה כי אותי חינכו שזה דבר חמור ומסוכן.

אבל זה עשה לי ממש טוב.

בדרך לא דרך הצלחתי לשכנע את אשתי שגם היא תנסה והיא הסכימה.

ובאמת ההצעה של החבר עבדה וזה עזר פלאים".

הוא עצר לרגע את שטף דיבורו, היה נראה שהוא מתחיל להבין לאיפה אני חותר.

"אז אולי הרווחת וניסית לחסוך", אמרתי לו, "לעקוף את הבעיה שהייתה לך בדרך קצרה אבל היא דרך מסוכנת.

זה אומנם שיפר לך ולאשתך במשהו אחד, אפילו שיש פתרונות אחרים ולא מזיקים, אבל זו עובדה שאולי לך אישית הקנאביס פחות הורס ופוגם בנפש, אבל לאשתך זה ממש מזיק. מדרדר אותה מבחינה נפשית, גורם לה לחרדות, כעסים, עצבים וכפי שאמרת זו לא אשתך שהכרת. זה דבר ידוע ששימוש מוגבר הרבה פעמים משנה את מבנה האישיות.

תפסיק לתת לה ואתה תראה שהכול מסתדר ואתם תחזרו לחיות את החיים המאושרים שהכרתם.

ואולי גם לך כדאי לנסות להפסיק. היום נהיה השיח המודרני למה לא לעשן קנאביס?! זה עושה טוב! מרגיע, משחרר, מרפא בעיות נפש, עוזר בפוסט טראומה, מקל על בעיות פיזיות רבות.

הכול נכון. יש אנשים שלא יכולים לחיות בלי זה. אנשים עם מחלות קשות, אנשים שמתמודדים עם פוסט טראומה מורכבת, הקנאביס באמת יכול לעזור. הבעיה שקנאביס גם יכול לעשות נזק ממשי, ועל זה פחות מדברים.

על ההתמכרות, ועל זה שעישון קבוע יכול לגרום להתפרצות ולהחמרה של מצבים נפשיים מסוימים.

ודבר נוסף כשלוקחים ללא מינון מדויק שנקבע ע"י אדם שמבין בכך קשה להבין איפה עובר הגבול בין הכמות הנכונה והטובה לכמות שגורמת נזקים לטווח הארוך.

הדבר הזה נהיה לצערי בהרבה מאוד בתים חרדים, ואף חדרה לעולם הישיבות המיינסטריים, בצורה שאין לי איך לתאר את הכמות שאנשים משלנו מעשנים.

אז יכול להיות שישנם אנשים שקנאביס לא פוגע בהם, אפילו שזה לא הכי נכון, כי לטווח ארוך זה כן פוגע אפילו במצב של לפעול ולעשות בחיים. אני שומע מהרבה אנשים מעשנים קבוע שאומרים שהם נכנסים לאיזה סוג לשל תרדמת בחיים, הכול בסדר הכול סבבה לא דחוף כלום.

משהו בעשייה - בדרייב - נעלם.

אבל ישנם הרבה אנשים וצריך להגיד את זה בוודאות ולא לשקר יש אנשים שזה גורם להם בעיות חמורות בנפש בפרט אנשים שסובלים מבעיות של דיכאון וחרדות ובפרט בעיות כמו מאניה דיפרסיה זה רק מחמיר להם את הבעיות אז כמובן שגם בזה יש אנשים שזה עושה להם טוב ולא מזיק להם אבל אנשים שיש להם בעיות רגשיות נפשיות רובם זה מחמיר להם את הבעיות.

אני לא נכנס לפה בכלל בעניין ההלכתי האם מותר לעשן קנאביס או לא.

מי שרוצה יכול לעיין בשו"ת אגרות משה יור"ד ח"ג סי' לה. [ספוילר – אסור].

המטפל הרגשי מרדכי רוט (קרדיט: ראובן חיון)

אני מדבר כרגע רק מבחינה נפשית מה זה עושה לנפש האדם מבחינת מחקרים ומבחינת אותם מצבים שראיתי של אנשים שלקחו קנאביס במצבים רגשיים מה זה עשה להם.

כמובן שהנאורים והחכמים יגידו לי מה פתאום למה לא תעשן תראה כמה מחקרים אומרים שזה טוב ואתה לא מבין, אך למרבה הצער אני רואה את האמת הכואבת מול עיניי מה שקורה להרבה משפחות בגלל זה.

בדיוק השבוע טיפלתי במקרה מניו יורק. משפחה שהולכים שם להתגרש דווקא בגלל שהגבר נהיה מכור לקנאביס ואני לא רוצה לפרט לאיזה מצבים זה הביא אותם.

הוא לקח את זה מסיבה מוצדקת, בגלל בעיה רפואית שהייתה לו, אבל מצד שני זה הרס לו את הנפש ובדרך היא הרסה את הנפש של אשתו והילדים.

אני שומע שזה כבר לא בושה אנשים כבר לא מתביישים בזה זה נהיה גאווה שאדם מעשן קנאביס.

חשוב לי להבהיר יש אנשים שסובלים מבעיות פיזיות קשות שרק הקנאביס מקל על חייהם. ונותן להם אוויר לנשימה בים הכאבים שלהם, אני לא מדבר עליהם. אבל ישנם אנשים והרבה ובפרט אלו שסובלים מבעיות רגשיות למיניהם שזה יכול לדרדר את מצבם למקומות איומים.

אצטט מעט מחקרים מהמחקרים האחרונים אודות הנזקים הנגרמים מעישון קבוע של קנאביס: גורם להתפרצות של הפרעות נפשיות, כמו מניה דפרסיה וסכיזופרניה. ישנם תופעות לוואי בדוקות של שימוש יום יומי כמו התקפי חרדה ודיכאון עד כדי אובדנות. עייפות. ניתוק מהמציאות. ירידה במוטיבציה, הזיות שמיעה וראיה, פרנויה ואשליות. מחשבות עם גוון פרנואידי, אובדן שיפוט, התנהגות של קלות דעת, תוקפנות.

מחקרים רבים מראים ששימוש בגיל ההתבגרות מגדיל את הסיכוי להתפרצות של הפרעות נפשיות. השימוש מגדיל את הסיכון לפתח פסיכוזות, בנוסף זה עלול לגרום לבלבול, שכחה, אי שקט, התקפי פאניקה וחרדות והפרעה בתפישת המציאות. השימוש גם גורם לפגיעה קוגנטיבית, פגיעה בזיכרון, בקשב, בריכוז, בלמידה.

כאשר נעשה שימוש בטווח ארוך נמצאו במחקרים חדרי מוח מורחבים ביחס לגיל, דבר שמצביע על מוות מוקדם של תאי המוח (אטרופיה מוחית), היעלמות של רקמת עצב זה בלתי הפיך וכן נצפתה ירידה בחומר האפור שמשמעותה ירידה בכמות תאי המוח עקב מוות מוקדם שלהם.

למרות התדמית החיובית שיצאה לסם, שהוא עוזר להפגת כאבים לחולי סרטן, לאנשים שסובלים מכאבים חזקים מאוד וזה באמת עוזר להם לכאבים האיומים מהם הם סובלים. יש באופן סידרתי הסתרה ואי התייחסות של השפעת הסם על נפש האדם. היא פוגעת בזיכרון לטווח קצר, היא יכולה לעורר מחלות נפשיות ואף מחריפה באופן בדוק אצל אנשים הסובלים מבעיות נפש את הבעיות הנפשיות שלהם.

לקיחה של הסם בגיל ההתבגרות יכולה להשפיע ברמה בלתי הפיכה על ההתפתחות של הנער המתבגר. הסם פוגע פגיעה במערכות הדופמינרגיות. בקרב הסובלים מהפרעות נפש ישנו חוסר איזון כלשהו בפעילות המוח. וזה חלק ממטרת הכדורים הפסיכיאטרים להביא לאיזון. כאשר יש שימוש בסם זה מוסיף בלאגן בפעילות המוחית.

לסיכומו של עניין כמו לכל דבר יש שני צדדים צד טוב וצד לא טוב, ולפני שמתחילים להכניס את זה לחיים באופן קבוע ולא מאוזן צריך לבדוק האם יש פתרון אחר, פתרון נכון יותר.

שבוע טוב מלא אהבה ושמחה לכל עם ישראל היקרים.

לתגובות: machon.rot@gmail.com

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית