טובים השניים

צמד העצות הללו יבטיחו לכם חיי נישואים מושלמים

שמירה על זוגיות מוצלחת במשך עשורים ארוכים היא לא עניין של מה בכך. אז קבלו מאתנו שני טיפים שמסייעים לנו בתחום בתריסר השנים האחרונות (זוגיות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לפני ימים מספר ניהלתי שיחה עם מכרה והיא טענה בפניי שלתחזק חיי נישואים מאושרים זה מאד קל. ובכן, אני (ובעלי. וגיסתי. וחברותיי הטובות) מוחים בתוקף. מדובר בחצאי אמיתות. מערכות יחסים דורשות עבודה. אצל חלקנו, המאמץ הזה בא קצת יותר בטבעיות וגורם לדברים להראות פשוטים. אבל אצל רובנו, שמירה על זוגיות בריאה במשך עשורים ארוכים היא לא עניין של מה בכך. אז קבלו מאתנו שני טיפים שמסייעים לנו בתחום בתריסר השנים האחרונות.

1. בלו זמן איכות... בנפרד

ברגע שאתם מתארסים, אתם יודעים שתבלו הרבה (המון) זמן ביחד. אבל הדבר היחיד שאנשים בנישואים מוצלחים עושים כל שבוע? הם נפרדים. רגע. נסביר. העברת כמה שעות לבד, ללא הפרטנר, נותנת לכל ישות במערכת היחסים תחושת עצמיות טובה יותר וזהות תלת מימדית מקיפה יותר, הקיימת מחוץ לשותפות שלכם. הקפדה על מנהג זה תעניק לכם הגשמה, בניגוד לביטול העצמיות שתתרחש אם לא תזוזו אחד מהשניה אף פעם - מה שיכול לאט לאט להרוס את הקשר שלכם. המרחק גורם לגעגועים וללבבות להתחבב ולהתחבר שוב.

איך עושים את זה בפועל: הפסיקו לזייף עניין בתחביבים של בן הזוג. הזמן הפנוי של כל אחד מכם הוא קדוש - וזה לא הופך אתכם ליחידה חלשה יותר בכך שאינכם חולקים אותו... במשך שנים סבלנו את הבילויים המצערים זה בחברת זו, במסווה שנהיה זוג פחות טוב אם נוותר עליהם. אבל עכשיו, החלטנו לחלץ את עצמנו מהפעילויות המהנות של הצד השני. והאמינו לנו שאנחנו יותר שמחים בגלל זה.

חשוב לציין שהאמור לעיל אינו סותר בילוי זוגי משותף מדי שבוע.

2. התנצלו בדרך הנכונה

"אני מצטער אם הרגשת כך" / "אני מצטער שזה קרה" / "אני מצטערת, אבל אתה התחלת את זה" - נשמע מוכר? אלו הן הצהרות האשמה שמתחפשות להתנצלות. כולנו לוקים בהן, כי קשה לקחת בעלות על ההתנהגות שלנו שפוגעת באדם אהוב. אבל התנצלות בדרך הלא נכונה אינה מרפאת את מערכת היחסים שלכם. במקום זאת, הפצעים שאתם משאירים בלי טיפול יצברו מוגלה ויחזרו לרדוף אתכם בעתיד.

איך לעשות זאת בפועל: בצעו את שלושת השלבים הבאים כדי להתנצל בצורה מבריאה וחיובית:

1. היו מודעים לאופן שבו הפעולה שלכם השפיעה על הצד השני.

2. אמרו שאתם מצטערים.

3. תארו מה אתם הולכים לעשות כדי לתקן את המצב או לוודא שהוא לא ישוב על עצמו. אל תמציאו תירוצים ואל תסבירו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית