התמכרות לאוכל יכולה להסתיים במוות

התמכרות לאכילה היא הפרעה כפייתית בדיוק כמו התמכרויות מוכרות אחרות - הימורים, אלכוהול ועישון. גם הטיפול זהה. איך מזהים אדם שסובל מההפרעה, ואיזו תרופה מסייע להילחם בה?

יערית אלבז | כיכר השבת |
התמכרות לאכילה היא הפרעה כפייתית בדיוק כמו התמכרויות מוכרות אחרות - הימורים, אלכוהול ועישון. בשונה משאר ההתמכרויות, הפרעת אכילה כפייתית קשה לזהוי ואבחנה בשלב הראשון.

בניגוד לאכילה רגילה, אכילה כפייתית נובעת מריגוש והנאה בצורה יוצאת דופן. האכילה הופכת להיות מונעת מדחפים ולא מתוך תחושת רעב כלשהי. בדרך כלל המתמכרים לאכילה אוהבים כל מה שקשור באוכל. הם צורכים כמויות מזון ללא הכרה על אף שזה מזיק ומכביד עליהם.

המחשבה על האוכל מעסיקה באופן טורדני את המכורים. ההתעסקות סביב האוכל גוזלת מהם זמן רב.

מדובר בהפרעה הרסנית. היא יכולה להוביל בראש ובראשונה להשמנת יתר ולהיווצרות מחלות שומניות שונות, ובמקרים אחרים היא יכולה להוביל לבולימיה - האכלה שגוררת אחריה רצון עז להוציא את מה שנאכל ושוב חוזר חלילה. במצבים קיצוניים, הפרעת אכילה תוביל לאנורקסיה. ייתכן כי המכור יקח את עצמו לצד הקיצוני, וימנע מעצמו מזון.

הטיפול היעיל והטוב ביותר בהתמכרות למזון זהה לטיפול בשאר ההתמכרויות. הוא נעשה תחת פיקוח של צוות רפואי.

בניגוד לאכילה רגילה, אכילה כפייתית נובעת מריגוש והנאה בצורה יוצאת דופן. האכילה הופכת להיות מונעת מדחפים ולא מתוך תחושת רעב כלשהי. בדרך כלל המתמכרים לאכילה אוהבים כל מה שקשור באוכל. הם צורכים כמויות מזון ללא הכרה על אף שזה מזיק ומכביד עליהם.,המחשבה על האוכל מעסיקה באופן טורדני את המכורים. ההתעסקות סביב האוכל גוזלת מהם זמן רב.,מדובר בהפרעה הרסנית. היא יכולה להוביל בראש ובראשונה להשמנת יתר ולהיווצרות מחלות שומניות שונות, ובמקרים אחרים היא יכולה להוביל לבולימיה - האכלה שגוררת אחריה רצון עז להוציא את מה שנאכל ושוב חוזר חלילה. במצבים קיצוניים, הפרעת אכילה תוביל לאנורקסיה. ייתכן כי המכור יקח את עצמו לצד הקיצוני, וימנע מעצמו מזון. ,הטיפול היעיל והטוב ביותר בהתמכרות למזון זהה לטיפול בשאר ההתמכרויות. הוא נעשה תחת פיקוח של צוות רפואי. ,,טיפול תרופתי מכל סוג שהוא ניתן רק בהמלצת הרופא, על מנת לא להרוס ולהזין את הגוף בכדורים שיכולים לעשות את הפעולה ההפוכה.,לאחרונה אישר ה–FDA תרופה בשם "ויואנס" המיועדת לטיפול בהתמכרות אכילה. התרופה הזו שימשה עד כה לטיפול בבעיות קשב וריכוז, ומתברר כי הטיפול באמצעות הכדור מסייע גם במניעת התמכרויות., כדאי לזכור שאיזון ללא כדורים ושמירה על תזונה נכונה היא אופציה טובה יותר, אולם במקרים רבים אין מנוס ומוכרחים לעשות שימוש בטיפול תרופתי.
‏

טיפול תרופתי מכל סוג שהוא ניתן רק בהמלצת הרופא, על מנת לא להרוס ולהזין את הגוף בכדורים שיכולים לעשות את הפעולה ההפוכה.

לאחרונה אישר ה–FDA תרופה בשם "ויואנס" המיועדת לטיפול בהתמכרות אכילה. התרופה הזו שימשה עד כה לטיפול בבעיות קשב וריכוז, ומתברר כי הטיפול באמצעות הכדור מסייע גם במניעת התמכרויות.

כדאי לזכור שאיזון ללא כדורים ושמירה על תזונה נכונה היא אופציה טובה יותר, אולם במקרים רבים אין מנוס ומוכרחים לעשות שימוש בטיפול תרופתי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית