עלית במשקל? ייתכן שיש לך בעיה בזיכרון

את לא זוכרת איפה הנחת את המפתחות של הרכב שרק לפני דקה ריצדו מול עינייך. ראית פנים של מישהי שמוכרת לך מאד, את מנסה לנבור בתאים האפלים במוחך אך ללא הצלחה. מה עושים? כדאי שתבדקי את עצמך (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
עייפות כרונית, עלייה בלתי מוסברת במשקל, הרגשת דכדוך. אם יש לך את אחד משלושת האלמנטים הללו סימן שפעילות בלוטת התריס שלך לא משו.

שיבוש פעילות הבלוטה מתחיל בהדרגה ובלי שנבחין בכך או נחוש בשינוי מיוחד. תת פעילות הבלוטה מתאפיין בקושי של הבלוטה ביצירת הורמון בשם תירוקסין. הורמון זה אחראי על פעילות וכמות האנרגיה שהגוף צריך. במידה ויש ירידה בכמות הורמון זה, הוא פוגע במוח וישירות משפיע על הזכרון.

בעיה זו נפוצה בעיקר בקרב נשים, ולאלו הסובלים מירידה במערכת החיסונית, ובשימוש מרובה באנטיביוטיקה עקב דלקות.

סיבה נוספת היא מיגרנות, במידה והנכם סובלים קבועים מתופעה לא נעימה זו, אתם נמצאים בקבוצת סיכון של אובדן הזיכרון. לא מחייב שתלקו באלצהיימר, אבל ייתכן כי תסבלו מקצרים קטנים בזיכרון, תשכחו דברים לתקופת זמן מסויימת ואולי גם תתקשו לזכור כל מיני פעילויות קודמות שעשיתם.

המירגנה גורמת להשחקות תאים עצביים במוח מה שגורם לשכחה, התופעה הזו אינה שכיחה במיוחד אך קיימת.

אם אתם מרגישים שאתם שוכחים לעיתים תכופות ואתם מתקרבים לשנות הארבעים לחייכם כדאי שתעשו בדיקת לחץ דם.

לחץ דם גבוהה פוגע במעטפת הפנימית של העורקים והופך אותם לנוקשים. כתוצאה מכך הם נהיים צרים וגורמים לזרימה איטית של לחץ הדם. ככל שלחץ הדם גבוה בעיית השכחה גדלה בהתאם. זאת בשל חוסר לחץ דם תקין המגיע ישירות אל המוח ופוגע בתאי הזיכרון.

אם אתם סובלים מסוכרת כדאי שהיא תהיה מאוזנת, על מנת למנוע שיכחה ובלבול בזמן של חוסר זרימת סוכרים אל המוח. כידוע המוח שלנו ניזון מסוכרים. ולכן חוסר בסוכר או ריבוי יכולים לגרום למצב של שיכחה. בעולם הרפואה המערבית אלצהיימר מוגדרת כאחת מסוגי הסוכרת הקיימים.

שמירה והימנעות ממחלות אלו או לחלופין טיפול נכון ללוקים בהם תשמור על הזיכרון שלכם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית