קשה לצפייה: אנורקסית מתחננת לעזרה ברשת

רייצ'ל פארו, אישה בת 37 בסך הכל, נאבקת באנורקסיה קשה במיוחד. בסרטון מצמרר שפרסמה ביוטיוב היא היא מתחננת: אנא עזרו לי * אזהרה: תיעוד קשה לצפייה (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
רייצ'ל פארו היא אישה צעירה, בת 37 בסך הכל, אך נראית בת 70. עיניה שקועות, גוון עורה חולה ועצמותיה בולטות. מזה עשור נאבקת רייצ'ל באנורקסיה נברוזה קשה במיוחד, ולאחרונה הגיעה למשקל מחריד של 20 ק"ג. המצב הקריטי בו היא נמצאת דורש טיפול דחוף, אך הוא ניתן רק בבית חולים פרטי בקולורדו, וכעת היא מתחננת: אנא עזרו לי.

באמצעות סרטון מרגש ביוטיוב, פונה רייצ'ל לגולשים ברחבי העולם ומבקשת: "זה הסיכוי היחיד שלי. בבקשה, אם יש משהו שאתם יכולים לתרום כדי להציל אותי, לחצו על הקישור ותרמו כמה שאתם יכולים. כל עזרה קטנה - משמעותית".

צפו בבקשת העזרה של רייצ'ל:

הרשת נרתמה לעזרה ורייצ'ל ובן זוגה, החיים בקליפורניה, הצליחו לגייס למעלה ממאה אלף דולר למימון הטיפול היקר. בשל העובדה שמשקלה נמוך מאוד, היא לא התקבלה לתכנית טיפול ממשלתית להצלת חייה, ונאלצת לממן אותו מכיסה.

מהי אנורקסיה

אנורקסיה נרבוזה מתאפיינת בחיפוש מתמיד אחר הרזון בדכ' נשים הן אלו שסובלות מתופעה זו כרדיפה אובססיבית אחר הרזון ומגיעות למצב של תת תזונה חמור.

נשים ובנות פרפקציוניסטיות ושאפתניות נמצאות בסיכון גבוה יותר ללקות באנורקסיה, בעיקר בין הגילאים 12-25. למרות הסטיגמה, תופעה זו נפוצה גם בקרב נערים וגברים בעולם המערבי. קו האופי המאפיין את האנורקסיים הוא ראייה פסימית על החיים, שחור או לבן, חוסר בשמחת חיים וחשש מהעתיד. הם נוטים להסתיר ולשקר לסביבה, ולכן, ברוב המקרים סביבה חזקה ותומכת יכולה למנוע מהם מצבי קיצון כמו של רייצ'ל.

באמצעות סרטון מרגש ביוטיוב, פונה רייצ'ל לגולשים ברחבי העולם ומבקשת: "זה הסיכוי היחיד שלי. בבקשה, אם יש משהו שאתם יכולים לתרום כדי להציל אותי, לחצו על הקישור ותרמו כמה שאתם יכולים. כל עזרה קטנה - משמעותית".,צפו בבקשת העזרה של רייצ'ל:,,הרשת נרתמה לעזרה ורייצ'ל ובן זוגה, החיים בקליפורניה, הצליחו לגייס למעלה ממאה אלף דולר למימון הטיפול היקר. בשל העובדה שמשקלה נמוך מאוד, היא לא התקבלה לתכנית טיפול ממשלתית להצלת חייה, ונאלצת לממן אותו מכיסה.,מהי אנורקסיה,אנורקסיה נרבוזה מתאפיינת בחיפוש מתמיד אחר הרזון בדכ' נשים הן אלו שסובלות מתופעה זו כרדיפה אובססיבית אחר הרזון ומגיעות למצב של תת תזונה חמור.,נשים ובנות פרפקציוניסטיות ושאפתניות נמצאות בסיכון גבוה יותר ללקות באנורקסיה, בעיקר בין הגילאים 12-25. למרות הסטיגמה, תופעה זו נפוצה גם בקרב נערים וגברים בעולם המערבי. קו האופי המאפיין את האנורקסיים הוא ראייה פסימית על החיים, שחור או לבן, חוסר בשמחת חיים וחשש מהעתיד. הם נוטים להסתיר ולשקר לסביבה, ולכן, ברוב המקרים סביבה חזקה ותומכת יכולה למנוע מהם מצבי קיצון כמו של רייצ'ל.,,נשים וגברים הסובלים מתופעה זו חווים פחד וחרדה מפני השמנה, ומרעיבים את עצמם עד לאיבוד התיאבון. ישנם כמה סוגי אנורקסיה, אך כולם בסופו של דבר עלולים להגיע לרזון קיצוני יותר או פחות.,האנורקסיה יכולה גם להופיע מתפקוד לקוי במערכת הגופנית, בעיות רגשיות ופסיכולוגיות, ומחקרים אף מראים כי אחוז קטן מאד סובל מבעיה זו באופן גנטי.,שיעור התמותה בקרב האנורקטיים עומד כיום על 30 אחוזים, כאשר הרבה ממקרי המוות מתרחשים בשל דיכאון חמור וכשלים במערכת הבריאות.

נשים וגברים הסובלים מתופעה זו חווים פחד וחרדה מפני השמנה, ומרעיבים את עצמם עד לאיבוד התיאבון. ישנם כמה סוגי אנורקסיה, אך כולם בסופו של דבר עלולים להגיע לרזון קיצוני יותר או פחות.

האנורקסיה יכולה גם להופיע מתפקוד לקוי במערכת הגופנית, בעיות רגשיות ופסיכולוגיות, ומחקרים אף מראים כי אחוז קטן מאד סובל מבעיה זו באופן גנטי.

שיעור התמותה בקרב האנורקטיים עומד כיום על 30 אחוזים, כאשר הרבה ממקרי המוות מתרחשים בשל דיכאון חמור וכשלים במערכת הבריאות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית