ממה נגרם 'נקע' ואיך מטפלים?

בונים סוכה? זהירות! מעידה או חבלה יכולה לגרום לנקע ברגל, שימו לב כאשר אתם מטפסים שהבסיס עליו אתם עומדים יציב * כל מה שצריך לדעת על נקע ברגל והטיפול הנכון במצב של נקיעה (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
נקע ברגל הוא דבר כואב, הגורם לכאבים בלתי נסבלים. במחקר שנערך באוניברסיטת אוטיגו שבניו-זילנד מגלה כי נקע בקרסול מהווה כ-35% מכלל פציעות הגפה התחתונה. 28% מהנקעים מתרחשים בזמן ריצה. 80% מנפגעי ספורט הם גברים ו- 40% מהנקעים יהפכו לפגיעה כרונית (נקעים חוזרים ונשנים)

נקע הוא מתיחה חזקה ברצועות התומכות של עצמות כף הרגל, הנגרמת כתוצאה מנפילה חזקה או תנועה פתאומית לא נכונה. הנקע מתבטא בד"כ בכאב חזק וחד, נפיחות והצטברות נוזלים.

הרצועה הינה רקמה לא אלסטית אשר במקרה של מתיחה חזקה נשארת רפויה. במקרה של מתיחה קיצונית (נקע), יש לדאוג לטיפול וריפוי מהיר כדי למנוע נקעים חוזרים בעתיד. כשהרצועה רפויה אין תפיסה טובה לעצמות כף הרגל והנקע עלול לחזור, ובד בבד להביא למתיחת רצועה חוזרת ולרפיונה, עד כדי חוסר תפקוד מוחלט של הרצועות, קרי הרגל. במקרה כזה נדרש ניתוח לקיצור הרצועה וחיזוק התפיסה של עצמות כף הרגל.

איך מטפלים בנקע?

- מיד לאחר החבלה נדרשת מנוחה טוטאלית. חשוב להניח קומפרסים של קרח 8-10 דק' 4-5 פעמים ביום + עיסוי קל של המקום לשחרור הנוזלים שמצטברים ושמונעים ריפוי מהיר. הקרח מאלחש (מרגיע) את המקום ומזרז הגעת חומרי רפוי של הגוף עצמו למקום הפציעה.

- כדי למנוע נקע חוזר (כשהרצועה רפויה) מומלץ מאוד להשתמש בסד שנקרא "אייר קאסט", שנותן תנועה בסיסית של "מעלה- מטה" לכף הרגל, ולא לצדדים. בנוסף ישנן בסד המדובר- כריות אויר המתנפחות לפי הצורך, המעסות את הקרסול תוך כדי הליכה ומזרזות את ריפוי המקום. הסד נכנס בקלות לכל נעל רגילה ואין צורך בנעל מיוחדת .

- בהמשך רצוי לגרוב גרב אלסטית לזמן מה (כחודש) ולבצע תרגילים לחיזוק הקרסול .

- נעלים אורתופדיות ומדרסים תומכים יחזקו את יציבות הקרסול ויצמצמו את הסיכון למצבים של החמרת הנקע ע"י נפילות חוזרות ושבוש תהליך ההחלמה.

המידע באדיבות מומחה האורטופדיה ר' יהודה קורנפלד מ"בסד אורטופדיה"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית