טבעי שחם: כמה שמש מותר לך?

הקיץ כבר כאן, החלונות והדלתות פתוחים, אנו מבלים בטיולים בחיק הטבע, יושבים על המרפסת או בגינה ליד הבית, הולכים לים ולבריכה וחשופים לכל פגעי הקיץ: לכוויות מהשמש הקופחת, לנפילות של ילדים, לפציעות, לחבלות ועוד * כיצד ניתן להתמודד עם מפגעי הקיץ באופן טבעי? (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
חשיפה מוגזמת לשמש הישראלית עלולה להזיק, אך כך גם העדרה" מדגישה ההומאופתית רחל שבי, חברת ועד האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית . "חשיפה לשמש היא חיונית, כל עוד היא נעשית בפרופורציה: במידה, תוך כדי שתייה מספקת ובשעות שאינן מסוכנות לעור (כלומר מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים המאוחרות).

איך להתמודד עם עודף חשיפה לשמש? כמובן שיש לטפל אם קיימת סכנת התייבשות, לוודא שאין פגיעה באיברים חיוניים ובמקרה הצורך לגשת לבירור רפואי.

מה יש לרפואה הטבעית להציע?

כדאי מאד שתהיה לכם בהישג יד אלו-ורה, ג'ל של צמח הקלנדולה הוא קו ההגנה הבא - צמח מרפא שיש להניח שרובנו מכירים מתכשירי החתלה למיניהם. כשהוא נמרח על העור כג'ל, הוא נספג במהירות יתרה.

הומאופתיה היא שיטת טיפול הוליסטית, המתייחסת למכלול קשייו של האדם, ומתאימה טיפול לפי מגוון סימפטומים. הבולטות שמבין הרמדי'ס במצב של חשיפה מוגזמת לשמש: אקוניטון, או aconite בשמו הלועזי, הוא צמח שבמינון הומאופתי יכול לסייע במצבים דרמטיים אפילו כמכת שמש. לדוגמא, מישהו שנרדם בשמש, ומתעורר פתאום לתוך מצב סוער המתאפיין בעוצמה ובסערה, עם כאבי ראש ורתיעה מאור. הפנים של האדם (או הילד) הם "גדושים" והאישונים מכווצים.

לחלופין, יש לשקול את הטיפול ההומאופתי הקרוי Apis המתאים לכוויות המאופייניות בכאב רב, אודם ונפיחות, כאשר האדם ממש זקוק בתחושתו לרטיות קרות כקרח. תמצית ההומאופתית נוספת היא זו המופקת מצמח ה-Belladonna. התמצית עשויה להתאים כאשר יש כאב ראש הולם, וכאשר רק הפנים מאד אדומות וסמוקות (אך לא שאר הגוף). בנוסף, נראה שבמצב המתאים לטיפול הזה והילד/אדם נרעש מכל תזוזה קלה.

טיפול בחבלות ובחתכים

נפילה מאופניים, או ממגלשה, צביטת אצבעות בדלת, או נפילה ממדרגות הם אירועים שכיחים ברב ילדים וצעירים. אבל גם בגיל המבוגר יש סכנת החלקה באמבטיה, מעידה בבית או ברחוב, ובגיל זה ההחלמה היא ארוכה יותר מאשר בילדים.

"כשמדובר בחבלות ובחתכים, תמיד מומלץ להגיע לרופא" אומרת ההומאופתית עדי רחמן, החברה באגודה להומאופתיה קלאסית. עם זאת, תוכלו להיעזר בטיפול הומאופתי שיסייע בספיגת הדם ויפחית את הכאב והנפיחות, ועד שהרופא יראה אתכם, כבר תחושו בשיפור משמעותי.

Arnica - הרמדי השימושית ביותר בהומאופתיה למצבים של נפילות, חבלות שונות, חתכים, מכות יבשות וכל מצב המעורב בו כאב חזק. מאז ומעולם שימשו צמחי משפחה זו של ה - Arnica לטיפול בפצעים שונים וחבלות. ה – Arnica עוזרת מאוד בעצירת דימומים ומסייעת להחלמת הרקמות שניזוקו. לכן משתמשים בה לא רק בדימומים עקב פציעות אלא גם בעצירת דימומים וכאב שלאחר לידה, ובהחלמה מניתוחים.

Calendula - רמדי זו נחשבת ליוד הומאופתי, משום שהיא מצוינת לחיטוי. היא מסייעת במקרים של פצעים פתוחים ומזרזת את ההחלמה של העור. היא אף מומלצת לטיפול במקרים של כוויות שטחיות. Calendula תהיה יעילה כשהכאב כתוצאה מהמכה הוא חזק מאוד. כשיוצאים לטיול משפחתי בארץ או בחו"ל, יש כמה רמדי'ס הומאופתיות שחייבות להיות בתיק, למקרה של עזרה ראשונה. בכל נסיעה שכזו מומלץ לקחת אתנו את ה – Calendula.

Ruta – מטפלת בעיקר במקרים של פגיעות בגידים, עצמות ובמקרי נקעים וצליעות ומתיחת רצועות בפרקי כף היד, כף הרגל, הקרסול המרפק והכתף. הרמדי מזרזת את ריפוי הגידים והסחוס. טובה למצבים של נזק לשלד לארח מאמץ פיזי קשה.

אין לראות במאמר זה המלצה לטיפול. לפני כל לקיחה של תרופה הומאופתית יש להתייעץ עם הומאופת/ית מוסמך/כת.
יצויין, כי מאמר זה אינו מחליף פנייה לגורמים רפואיים מוסמכים.

אתר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ניתן לעקוב אחר לוח ההרצאות ומידע בנושא:

www.homeopathy-israel.co.il

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית