1,2,3; נפל לך משהו על הריצפה? חכי, אל תכניסי לפה

המנהג הנפוץ ביותר השולל הצמדות חיידקים על מזון שנפל על הרצפה, בשניות הראשונות. מתברר כמיתוס - אולי על מנת להרגיע או תנו, ובכלל הוא הומצא ע"י מישהו עצלן שככל הנראה לא ממש בא לו ללכת ולשטוף את מה שנפל לו על הרצפה. או לוותר עליו ולהשליך אותו לפח (קצת היסטוריה פיקטיבית..)

טליה אדר | כיכר השבת |
מסתבר שיש מי שחקר את הנושא ומצא כי כאשר נופל לך משהו על השטיח הביתי שלך, הוא מיד 'מתחיידק' לעומת זאת כאשר הוא מגיע במגע עם השיש הביתי שלך הוא נגוע כפול בחיידקים. בעצם מעורר תהיה, היאך? החוקרים ההסבירו כי הסמרטוט הניצב כשומר ראש ממש בפינתו הקבועה ע"ג השיש נגוע הרבה יותר מהשטיח עליו אתם דורכים מידי יום.

במהלך המחקר נבדקו עוד משטחי נירוסטה, שטיחים ומשטחי עץ.

במחקר נבדקו 4 מוצרי מזון שונים: לחם יבש, לחם מרוח בחמאה, סוכריות גומי בטעם תות ואבטיח פרוס. המאכלים הושלכו על המשטחים 20 פעמים, וכל אחד מהם שהה בריצפה למשך מס' שניות, 5 שניות, חצי דקה ולמשך חמש דקות .

תוצאות המחקר הראו כי כלל לא משנה משך שהות הזמן של המזון על הריצפה, החיידקים נדבקו באופו מיידי, נמצא כי השטיח היה עם שיעור החיידקים הנמוך ביותר, לעומת משטחי הקרמיקה, העץ והנירוסטה.

האבטיח הוא המזון שנדבק בהכי הרבה חיידקים, לעומת זאת הסוכריה הכי פחות.

מומחים לזיהומים טוענים: כי על מנת להמנע מחיידקים מצטברים במהלך היום, חובה לשטוף ידיים כל פעם שאנחנו באים במגע עם משטח מסויים, לעובדים שימו לב! משטח המקלדת מהווה מקור הצטברות לחיידקים רבים מאד.

אנשים רבים נוטים לחשוב כי מקומות ציבוריים נקיים פחות מאשר בבית, לכאורה כן. אך אל נשכח כי לבכל מקום ציבורי המתנהל אופן תקין קיים מנקה צמוד המחטא את המקום נאחת לכמה שעות. מה שצריך לשים לב, כי המשטחים בבית יעברו חיטוי.

בכל מקרה, אם נפל לך מאכל כלשהו על הריצפה לפני שאת מתחילה לספור עד שלוש ולמלמל לעצמך: 'יופי הספקתי' - פשוט תשטפי או שתשליכי לאשפה, הוא בטוח נגוע בחיידקים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית