עברתם מזמן את גיל ההתבגרות ויש לכם אקנה? זו הסיבה

למרבה הצער, אפילו שנים רבות לאחר "גיל הטיפש-עשרה", פצעים קטנים וגדולים כאחד צצים על פנינו פה ושם וגורמים לנו לתסכול רב. אז יצאנו לבדוק מיהם האשמים בגרימתם וחזרנו עם תשובות (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בדיוק כמו הטעם המפוקפק שלנו בבגדים, קיווינו שהאקנה יהיו משהו שישאר בעבר האפל שלנו. למרבה הצער, אפילו כמבוגרים, פצעים קטנים וגדולים כאחד צצים על פנינו פה ושם וגורמים לנו לתסכול רב. כדי לרדת לעומקם של דברים ולהבין מה גורם להופעתם, שאלנו את ד"ר שרד פול, רופא עור ומחבר הספר "הגנטיקה של הבריאות", מיהם האשמים הפוטנציאליים בהופעת המפגעים על סנטרנו ואיך ניתן להיפטר מהם. להלן תשובותיו:

הקפה של הבוקר

אם יש בו חלב פרה, כלומר. ד"ר פול מצטט מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד בשנת 2005, שגילה כי יש קשר הדוק בין צריכת חלב לאקנה - במיוחד חלב רזה. למרבה המזל, "גבינה לא גרמה לאקנה באותה מידה. גם לא יוגורט. אולי מכיוון שגבינה ויוגורט הם מזון מותסס", מציין ד"ר פול. עברו לחלב שקדים ואמרו שלום לעור צלול יותר.

מקום העבודה

עברתם שבוע עמוס במיוחד ופתאום הבחנתם באותם פצעונים במראה? נשמע כמו בדיחה אכזרית (צרות בצרורות, מישהו?), אבל זה בעצם רק מדע. על פי מחקר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ווייק פורסט, לחץ רגשי יכול להחמיר או אפילו לגרום לאקנה. ד"ר פול מדגיש את החשיבות של שיטות להפגת מתחים העובדות עבורכם. יוגה, מדיטציה, ספורט, מה שלא יהיה שיגרום לכם להירגע.

התזונה

אנו כבר יודעים שאסור לנו לצרוך חלבון חלב, אך מה עלינו לאכול יותר? דגים. על פי ד"ר פול, מחקר שנערך על ידי "Centro Studi GISED" באיטליה מצא כי אכילת יותר דגים, מנמיכה את הסיכון לאקנה בקרב מבוגרים. הוא מציין שזה כנראה נובע מההשפעות המועילות של שמן דגים בהפחתת דלקתיות.

אהבת המתוקים

הנה סיבה נוספת להפחית בצריכת מיני מתיקה. מחקר איטלקי הראה קשר בין אקנה לתזונה בעלת עומס גליקמי גבוה, כלומר, תפריט "עם דברים מסוכרים כמו קולה, עוגיות וקאפקייקס", מוסיף ד"ר פול. היפטרו מהרגל זלילת הממתקים שלכם בשעות הלילה המאוחרות אם אתם לא רוצים לקום בבוקר ולהבחין בחבר חדש על לחייכם.

המשקל

אותם חוקרים שקשרו צריכת סוכר עודפת לאקנה, גילו שגם נשים בעלות BMI גבוה יותר (מדד מסת גוף) יכולות לסבול מאקנה מבוגרים. הסיבה לכך היא שנשים עם BMI גבוה יותר נמצאות בסיכון גבוה יותר לתסמונת השחלה הפוליציסטית (PCOS), שלדברי ד"ר פול יכולה לגרום לשינויים בהורמונים שיכולים לתרום לאקנה. "עם זאת", מוסיף ד"ר פול, "גם בהיעדר מצב הורמונלי, BMI גבוה יכול להחמיר את האקנה". עוד סיבה לוותר על הסושי המטוגן הזה.

הרגלי העישון

אנו באמת (באמת) מקווים שאינכם מעשנים, אך אם כן, שקלו זאת כעוד סיבה לפרוש מהמנהג המגונה הזה. מחקר שנערך במכון הדרמטולוגי בסן גאליקנו ברומא, מצא מתאם ברור בין עישון לאקנה מבוגרים. ברצינות, מכל הסיבות, פשוט הפסיקו. אזור הטי יודה לכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית