"ציפור לילה"? זהירות! את משחקת בחיים שלך

אנשים שערים עד מאוחר עשויים להיות בעלי סיכון מוגבר להיפטר בטרם עת ולפתח בעיות בריאותיות מורכבות, אומר מחקר חדש, שעקב אחר 433,268. אז איך ניתן לשנות את זה? המשיכו לקרוא (בריאות, מאמע)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חדשות רעות, אנשי לילה: אם אתם לא עולים על יצועכם בשעה נורמטיבית, סביר להניח שתלכו לעולמכם מוקדם, חלילה, תקבלו סוכרת, הפרעות במערכת העיכול ובדרכי הנשימה או שתפתחו מחלה פסיכולוגית.

כן, צר לנו לבשר לכם את זה, אבל מחקר שפורסם בכתב העת "כרונוביולוגי אינטרנשיונל", מצא כי אנשים שמגדירים עצמם "ציפורי לילה", "רגישים יותר למספר בעיות בריאותיות, כולל סוכרת, הפרעות נוירולוגיות או פסיכולוגיות ובסיכון גבוה יותר למוות, מאשר אלו שהזדהו כטיפוסים של בוקר".

החוקרים עקבו אחר 433,268 מבוגרים בבריטניה, בממוצע של שש וחצי שנים. האנשים שלקחו בו חלק התבקשו לשבץ את עצמם באחת מארבע קטגוריות: "בהחלט אדם של בוקר"; "יותר אדם של בוקר מאשר אדם של ערב"; "יותר אדם של ערב מאשר אדם של בוקר"; או "בהחלט אדם של ערב". במהלך המחקר מתו קצת יותר מ-10,000 משתתפים והחוקרים גילו כי אלה שהעידו על עצמם שהם "ציפורי לילה" היו בעלי סיכון גבוה יותר ב-10 אחוזים לסבול מכל הנ"ל, מאשר עמיתיהם חובבי הזריחה.

"עבודות קודמות שלנו הראו שאנשים שהם טיפוסים של ערב (דהיינו, "ציפורי לילה"), נוטים להיות בעלי פרופילי בריאות גרועים יותר וללקות בדברים כמו סוכרת ומחלות לב", קריסטן קנוטסון, פרופסור לנוירולוגיה ואחד ממחברי מהמחקר, אמר בהודעה לעיתונות, "אבל זה באמת המחקר הראשון שמסתכל על העניין של התמותה".

לא רק הסיכון המוגבר לפטירה בטרם עת היה נפוץ יותר בקרב ציפורי הלילה. החוקרים גם מצאו כי אותם אנשים היו בעלי סיכוי כמעט כפול והעידו על כך שיש להם מחלה פסיכולוגית כלשהי, כאמור.

"ההסבר לכך, לדעתנו, הוא שיש בעיה לציפורי הלילה שמנסים לחיות בעולם של בוקר", אמר קנוטסון. "אי התאמה זו בין השעון הפנימי שלהם לעולמם החיצוני עלולה להוביל לבעיות בבריאות לטווח הרחוק, במיוחד אם לוח הזמנים שלהם לא סדיר".

יש לציין כי מחקר זה נעשה באוכלוסייה שמונה 94 אחוז קווקזים ולכן עדיין נדרשות בדיקות נוספות כדי להבין באופן מלא את ההבדלים בין זמני השינה המועדפים על אנשים.

אז כיצד תצליחו לשנות את לוח זמני השינה שלכם?

אם אתם רוצים חיים ארוכים ובריאים יותר, נסו להתחיל בקטן, להיכנס למיטה 30 דקות קודם ולהוסיף זמן בהדרגה.

"המסר החשוב כאן הוא שציפורי הלילה יבינו שיש להם בעיות בריאותיות פוטנציאליות ולכן מוטב שיהיו ערניים יותר לגבי שמירה על אורח חיים בריא", אמר קנוטסון. "לאכול נכון, להתאמן, לישון מספיק - כל הדברים האלה חשובים ואולי במיוחד עבור ציפורי לילה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית