הורים לילדים?

הילד רוצה שלוק קפה או אקסל - לתת לו או שאסור?

האמנם קפאין מעכב את התפתחות הילד? מתחקיר שערכנו, יש לנו בשורות מפתיעות • אם גם הילד שלכם מבקש שלוק מכוס הקפה שלכם – כדאי שתקראו את הכתבה הבאה (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אפשר לתת לילד לשתות קפה או לא? (צילום: shutterstock)

כמו שחשבתי. נפתח עם המידע החשוב מיד ובלי ללכת סחור סחור, מותר לתת לילדים קטנים לשתות מעט קפה. זה לא מעכב את התפתחות הגדילה שלהם.

אז מה הוא המיתוס הידוע ששתיית קפה אינה בריאה לילדים?

ייתכן שזה בגלל המלצה של משרד הבריאות שנשים בהיריון לא ישתו קפה כי זה לא טוב לעובר. לכן ייתכן שאנשים קישרו בין עובר בבטן האם לילד. אך האמת היא שמדובר בשני דברים שונים. ההמלצה שלא לשתות קפה היא לבריאותה של האמא והעובר, אך לא בגלל התפתחות כזו אחרת אלא שלל סיבות אחרות, כגון לחץ דם גבוה ועוד.

ייתכן גם שאנשים קישרו את האיסור להביא לילד לשתות קפה כיוון שההמלצה של ארגוני הבריאות לא להעמיס יותר מדי כוסות קפה ביום. אבל, שוב, זה בגלל שהדבר עלול להוביל לבעיות בריאותיות וכל קשר בינם לבין התפתחות העצמות והגוף – נבדק על ידי מומחים – ולא נמצא לו הקשר.

מה כן ממומלץ לילדים? לא יותר מ-3 מיליגרם של קפאין. שלוק ועוד אחד ודי.

אז קפאין אומנם אינו עוצר את גדילת הילד, אך הוא עלול להוביל ללחץ דם גבוה, לחרדה וריפלוקס. לכן, ולו בגלל הסיבה הזאת, כדאי להמעיט בנתינת משקה קפאין לילדים.

פנינו לדיאטנית רוחמה פרנקל יועצת במשרד הבריאות לציבור החרדי בבקשה שתרחיב לנו יותר על הנושא. "אנחנו יודעים שקפה בכמות גבוה, אינה טובה למבוגרים", פותחת פרנקל, "יש לו מספר השפעות שליליות כגון לחץ דם, קצב הלב ועוד. ולכן, כיוון שלילדים יש נפח גוף קטן – ההשפעה של צריכת קפאין תהיה גדולה יותר.

"בדיוק כמו שבתרופות המינון שלהם נמוך יותר, כך גם במשקאות עם קפאין. לכן מומלץ לדחות את שתיית הקפה עד לסוף גיל ההתבגרות.

"חשוב להבין שקפאין גורם לערנות ואם ילד ישתה קפה ייתכן שהוא לא יירדם בלילה ושינה בטוח מסייעת לגדילה, כמובן. זאת עוד, שקפאין הינו כסם לכל דבר. אנו רואים מבוגרים שלא יכולים להתרכז אם הם לא שתו קפה. לכן, למסקנה, לא רק לא לתת לילד לשתות קפה – אלא למנוע לכתחילה", ממליצה פרנקל.

  • אין באמור בכתבה תחליף ליעוץ מקצועי או נטילת אחריות כזו או אחרת מטעם כיכר השבת. כל הנאמר הינו המלצה בלבד ותו לא
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית