אינסטוש: 'כל תמונה היא בעצם סיפור שלם'

אחת האפליקציות היותר מעניינות בימינו היא האינסטגרם. מכל רחבי העולם ומכל מדינה עיר ומשפחה אנשים מעלים תמונות על קורות חייהם. נופים ומקומות מרהיבים או סתם מנות של ארוחת צהריים. חיפשתי משהו מבפנים, מהפנט ולא שגרתי, מהמקום המוכר לי * ארבעת הפרופילים השייכים לחבר׳ה משלנו מהמגזר החרדי. כל תמונה היא בעצם סיפור, כל נוף כאילו נלקח מעולם אחר (סיפורי אינסטגרם)

גילי ש. | כיכר השבת |
1. @boaz.ben.ari

אחד מהפרופילים הכי מטורפים שפגשתי,זה הפרופיל של הצלם בועז בן ארי. את יצירותיו של בועז הכרתי מתמונותיו המפורסמות על שישישוק, אין ספק שהאדם בעצם הקים, את הדבר הזה, מתחת לכל תמונה נרשם טקסט שנון במיוחד ומדויק להפליא.

אחד מהפרופילים הכי מטורפים שפגשתי,זה הפרופיל של הצלם בועז בן ארי. את יצירותיו של בועז הכרתי מתמונותיו המפורסמות על שישישוק, אין ספק שהאדם בעצם הקים, את הדבר הזה, מתחת לכל תמונה נרשם טקסט שנון במיוחד ומדויק להפליא.,,,היכולות שלו להעביר בתמונה אחת פשוטה כלכך הרבה מעלה לי חשק פשוט ללכת ולנסות גם את כוחי בצילום. רבים החיקויים לבועז ולתמונותיו: ״אני מצלם מראש ויודע ישר מה אכתוב ומה המסר. כל התכלית היא להביא לצופה שמחה וחיוך אהבה ושלום, כי לרוע המזל יש מספיק שגרירים. אני מנסה להראות את הכל אופטימי שמח וורוד״, "תמונה אחת שווה אלף מילים״ אמר בן ארי,״אבל תמונה עם כמה מילים? משנה את כל התמונה" אז אם אתם מחפשים שנינות, חדות ותמונות שמספרות בלי מילים, הפרופיל של בועז בן ארי יעניין אתכם. ,2.@meir_m_m,אם פעם חשבתי שהעולם הוא יפה, אחרי שביקרתי בפרופיל הזה הבנתי, שהעולם כל-כך יפה (שבא לבכות) מאיר אלפסי המוכשר מצליח להוציא מכל דבר פעוט ופשוט עולם שלם, אפילו אם זה כוס קפה שחור ועצבני, או סתם חדר מדרגות במקום נטוש ולא ידוע. הנופים השקיעות והזריחות, זה משהו שקשה לתפוס בימינו, ממש להתבונן בתמונות ולהגיד מה רבו מעשיך השם.,,,צלליות, מסתוריות, ים או סתם פרי שהתבשל, מאיר ימהר לתפוס את השוט ולשתף את העולם במתנה הענקית הזו שקיבל מאלוקים. ״אני חושב לפני כל תמונה שאני מצלם, ומשתדל להעלות אותה עם טקסט קצר, ראיתי שהעוקבים שלי אוהבים את זה, מכל הזרמים העדות והמדינות ושלאף אחד לא מפריע שאתה חרדי או לא, מה שמדבר זה ״אחוות הצילום״. ״החלום שלי״ ממשיך מאיר,״לצלם כל תמונה באיכות וברגש הכי גבוהה, יש לי בכלל חלום שחרדים יגיעו למקומות הכי טובים בעולם הצילום.״בהחלט - מה רבו מעשיך, עולם מושלם בראת"...,3.@insta_charedi,אם איי פעם שאלתם את עצמכם איך מקבלים 'פלאשבאק' מילדות, מצאתי לכם פתרון. ״אינסטה חרדי״, המקום שבו יזדהה כל חרדי בכל תמונה. אין מצב שלא נתקלתם באחת מהסיטואציות המופיעות בתמונות,כל תמונה סיפור שלם ומרגש, והכל הכל אך ורק על המגזר החרדי הקסום כל-כך. ,,,,שאלתי את בעל הפרופיל,״מה גרם לך לפתוח את הדף הקסום הזה?״ ״אני אוהב צילום,ואני אוהב את הנוכחות החרדית ברשתות החברתיות. אני מראה לעוקבים שלי את הצד היפה של הציבור החרדי בצורה חווייתית ומעניינת". ״אני מנסה לא לעסוק באקטואליה,אלא אך ורק בחיי היומיום של החרדי הרגיל״ ובהחלט, אין סיכוי שלא תביטו באחת התמונות ותגידו ״חחח,גם אני הייתי שם!״ לי זה קורה כמעט בכל תמונה שעולה שם:).,4. @meniben,הפרופיל האחרון גם הוא כאחיו הקודמים, מלא בסיפורים שלמים בתמונות קטנות, אך מה שמיוחד בפרופיל הזה,זה שבעל הפרופיל (מני שמו)
‏ ‏

היכולות שלו להעביר בתמונה אחת פשוטה כלכך הרבה מעלה לי חשק פשוט ללכת ולנסות גם את כוחי בצילום. רבים החיקויים לבועז ולתמונותיו: ״אני מצלם מראש ויודע ישר מה אכתוב ומה המסר. כל התכלית היא להביא לצופה שמחה וחיוך אהבה ושלום, כי לרוע המזל יש מספיק שגרירים. אני מנסה להראות את הכל אופטימי שמח וורוד״, "תמונה אחת שווה אלף מילים״ אמר בן ארי,״אבל תמונה עם כמה מילים? משנה את כל התמונה" אז אם אתם מחפשים שנינות, חדות ותמונות שמספרות בלי מילים, הפרופיל של בועז בן ארי יעניין אתכם.

2.@meir_m_m

אם פעם חשבתי שהעולם הוא יפה, אחרי שביקרתי בפרופיל הזה הבנתי, שהעולם כל-כך יפה (שבא לבכות) מאיר אלפסי המוכשר מצליח להוציא מכל דבר פעוט ופשוט עולם שלם, אפילו אם זה כוס קפה שחור ועצבני, או סתם חדר מדרגות במקום נטוש ולא ידוע. הנופים השקיעות והזריחות, זה משהו שקשה לתפוס בימינו, ממש להתבונן בתמונות ולהגיד מה רבו מעשיך השם.

‏ ‏

צלליות, מסתוריות, ים או סתם פרי שהתבשל, מאיר ימהר לתפוס את השוט ולשתף את העולם במתנה הענקית הזו שקיבל מאלוקים. ״אני חושב לפני כל תמונה שאני מצלם, ומשתדל להעלות אותה עם טקסט קצר, ראיתי שהעוקבים שלי אוהבים את זה, מכל הזרמים העדות והמדינות ושלאף אחד לא מפריע שאתה חרדי או לא, מה שמדבר זה ״אחוות הצילום״. ״החלום שלי״ ממשיך מאיר,״לצלם כל תמונה באיכות וברגש הכי גבוהה, יש לי בכלל חלום שחרדים יגיעו למקומות הכי טובים בעולם הצילום.״בהחלט - מה רבו מעשיך, עולם מושלם בראת"...

3.@insta_charedi

אם איי פעם שאלתם את עצמכם איך מקבלים 'פלאשבאק' מילדות, מצאתי לכם פתרון. ״אינסטה חרדי״, המקום שבו יזדהה כל חרדי בכל תמונה. אין מצב שלא נתקלתם באחת מהסיטואציות המופיעות בתמונות,כל תמונה סיפור שלם ומרגש, והכל הכל אך ורק על המגזר החרדי הקסום כל-כך.

‏ ‏

שאלתי את בעל הפרופיל,״מה גרם לך לפתוח את הדף הקסום הזה?״ ״אני אוהב צילום,ואני אוהב את הנוכחות החרדית ברשתות החברתיות. אני מראה לעוקבים שלי את הצד היפה של הציבור החרדי בצורה חווייתית ומעניינת". ״אני מנסה לא לעסוק באקטואליה,אלא אך ורק בחיי היומיום של החרדי הרגיל״ ובהחלט, אין סיכוי שלא תביטו באחת התמונות ותגידו ״חחח,גם אני הייתי שם!״ לי זה קורה כמעט בכל תמונה שעולה שם:).

4. @meniben

הפרופיל האחרון גם הוא כאחיו הקודמים, מלא בסיפורים שלמים בתמונות קטנות, אך מה שמיוחד בפרופיל הזה,זה שבעל הפרופיל (מני שמו) מצלם את כל תמונותיו הנדירות מ..אייפון פשוט! ואפילו לא ההכי חדיש ומשוכלל, היופי זה איך אפשרי להוציא רמה ודיוק כזו של תמונות ממכשיר כלכך פשוט, ״אם לא יודעים לצלם באייפון,גם אייפון 10 לא יעזור״ טוען מני,וגם הוא, אגב, איך לא..מהמגזר החרדי.

‏ ‏ ‏ תמונותיו של מני מעוררות השראה ומהפנטות ביופי הפשוט שלהם. נופים מרחבי העולם, אנשים, פרצופים, רחובות ילדים. ״אין דבר יותר מעניין מצילום רחוב חרדי בחגי ישראל, שכונת מאה שערים זה עולם שלא רואים בשום מקום אחר". אומר מני,״יש תמונות שאני אמצא במקום אחר,לטוב ולרע. ובהחלט כמכורה לא קטנה לתמונות מהפנטות, על הפרופיל של מני אפשר לשבת שעות ולהביט בפרטים הקטנים אבל הכל-כך גדולים נשקפים מתמונותיו .
]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית