האישה החזקה בש"ס: יהודית יוסף מתגעגעת ל'אבא'

תום ימי השבעה: יהודית יוסף, כלתו מרן הרב עובדיה, נפרדת ממנו בראיון דומע, מרגש ועוצמתי

ריקי שפירא | כיכר השבת |
(התמונות באדיבות המשפחה )
(התמונות באדיבות המשפחה )

לפני כ-20 שנה יהודית יוסף הייתה אישה צעירה, רעייתו של הרב משה יוסף, בנו של הראשון לציון ומנהיג תנועת ש"ס - מרן הרב עובדיה יוסף.

זמן קצר לאחר מכן, עם פטירתה של חמותה, הרבנית מרגלית יוסף, עברו הזוג הצעיר להתגורר בבית הרב, ויהודית לקחה על עצמה את תפקיד המטפלת האישית של הרב עובדיה והפכה במשך השנים להיות האישה הקרובה אליו ביותר.

במהלך ימי השבעה, כשמפתח חולצתה קרוע לאות אבלה על לכתו של הרב לו היא קראה "אבא", היא התראיינה בפתיחות לכתבת ערוץ 2, סיון רהב-מאיר.

"זה היה נראה לי נורא טבעי, הכי טבעי שיכול להיות. שזה מה שאני צריכה לעשות". היא מישירה מבט למצלמה כשרהב-מאיר שואלת אותה האם הייתה לה התלבטות אם להיכנס לתפקיד כזה? זה קרבן נורא גדול.

דרך המסך היא עקבה אחרי כל תנועה של מרן ודאגה שהכל בסדר "אפילו את הנשימות שלו היינו שומעים דרך המצלמה".

היא מספרת על אחד הבנים שלה שמגיל ינקות ממש אהב לשבת ולצפות ברב בעת לימודו. כבר מגיל שנתיים הוא היה מתעורר אפילו באישון לילה, בורח ממיטתו והולך לשבת ליד סביו הגדול, השקוע בלימוד.

"הרב לא היה שם לב. הרב כשהוא יושב ולומד," היא מדברת עדיין בלשון הווה "הוא שקוע, הוא לא רואה מה קורה מסביבו, שום דבר". רק כשהוא סיים ללמוד וקם ממקומו הוא נתקל בילד.

לילה אחד הרב ריחם על הילד שהולך לישון בכל לילה מאוחר כל כך. הוא פסק מלימודו, לקח את הילד בידיו ויחד נכנס איתו למיטה ושניהם הלכו לישון. בבוקר יהודית חיפשה את הילד ומשלא מצאה אותו במיטתו, הופתעה למצוא אותו ישן עם הרב.

"אלה ארבעת החודשים הכי קשים מתוך כמעט עשרים שנה," היא מתארת את הפחד של מרן כשהוא היה מרותק למיטת חוליו ולא יכול היה לעסוק בלימוד ובכתיבתו התורנית. לא היה טעם לחייו ללא התורה.

לאחר כמעט עשרים שנה שיהודית יוסף הייתה האישה הקרובה ביותר למנהיג ש"ס, היא זכתה למילות פרידה אישיות. "הוא אמר לי 'אני רק רוצה להודות לך על כל מה שעשית לי עד עכשיו. אני רוצה לבקש סליחה שהטרחתי אתכם'. הבנתי שהדברים נאמרים כסוג של פרידה. פרצתי בבכי ואמרתי לו - 'זו אינה טרחה, אנחנו נמשיך לעזור לך', אבל הוא לא ענה לי", שחזרה.

כשסיון שואלת אותה "אצלך, בראש ובלב התחלת להפרד ממנו? הבנת?" היא עונה בשלילה נחרצת, ומיד קולה נשבר. "הגעגועים..." היא דומעת "הגעגועים קשים מאוד".

את מבטי הגעגועים היא מפנה אל המסך שהייתה רגילה כל כך לצפות דרכו בחמיה האהוב. אך כעת, המצלמות משדרות אליה את האבדן והגעגוע.

צפו בראיון, באדיבות חדשות ערוץ 2

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית