שוב עוברים לשעון קיץ: מי גנב לי שעה בלילה?

הוויכוחים על היתרונות מול החסרונות של שעון הקיץ הגיעו עד לכנסת. אמא בטור אישי

תוכן גולשים | כיכר השבת |
הלילה, בשעה 2:00 בלילה, הוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה. בנוסף, על-פי החלטת ממשלה, תוארך הפעלתו עד אחרי החגים בשנה הבאה.

כאמא לילדים שמעירה אותם בכל בוקר, ושולחת אותם לבית הספר, התפלאתי מאוד. כל ההתלהבות מהארכת שעון הקיץ נשמעת לי מוזרה. מהבוקר אני צריכה להיכנס לכוננות. הרי תחסר שעה אחת בלילה.

הילדים צריכים לקום מוקדם יותר, והשעון הביולוגי שלהם משתבש. ממחר, בשעות הערב יהיה קשה להם מאוד להתכונן לשינת הלילה, כשרק לפני זמן לא רב ירדה החשיכה.

אם הולכים לישון מאוחר יותר, קשה יותר לקום בבוקר. בפרט שהשמש "מאחרת" לזרוח. כל הסדר שלהם משתבש. הולכים לישון מאוחר יותר, וקמים גם מאוחר יותר. ומה עם ההישגים הלימודיים? למי זה טוב?

שמעתי מספר נימוקים מדוע שעון קיץ טוב, אבל לא ממש השתכנעתי. הנימוק המרכזי הוא משום שכאילו יש חיסכון באנרגיה. אם היום יהיה ארוך יותר, נחסוך בחשמל. אבל יש לי טיעון הפוך.

הרי רוב המשרדים בימינו משתמשים באור חשמל גם במשך היום.

בנוסף, אנחנו גרים בארץ חמה. הוצאות התאורה שלנו מתגמדות לעומת הוצאות הקירור, ומאחר שלמזגן קשה יותר לקרר כשאור השמש מחמם אותו, יש סיכוי יפה ששעון הקיץ דווקא מבזבז אנרגיה.

יש עוד טענה, שאנשים קונים יותר, וזה עוזר לכלכלה. עם זה אני בהחלט מסכימה, אך בעיני זה לא מעלה, אלא חיסרון.

בנוסף לכל זה, גם האריכו את השעון עד לאחר החגים. פה ממש השתכנעתי. השתכנעתי שייתכן שרוצים להאריך לנו את צום יום הכיפורים...

בשנה שעברה בתקופה שאחרי החגים היתה בעיה ממש קשה. היה אפשר להתפלל רק אחרי שש וחצי בבוקר, דבר שגרם לקשיים למי שצריך לנסוע מוקדם לעבודה.

נראה לי שעדיף כבר שלא יבלבלו את האזרחים עם השעונים המתחלפים. שיעשו את זה כל השנה, וחסל.

כולם יקומו באמצע הלילה, והכל יבוא על מקומו בשלום... מה דעתכם?

(פורסם לראשונה בCOL)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית