חברתך במצוקה? אל תחפרי לה

לעתים את משתמשת "בכובע" המייעצת, חברתך פונה אלייך ואת מנסה לעזור לה במצוקתה. לא תמיד היא זקוקה לעצתך, פשוט מאד תקשיבי לה זה כל מה שהיא צריכה ברגעים בהם היא פורקת את מצוקתה בפנייך

אילנה בן משה | כיכר השבת |
פעמים רבות אנו שופכות את הלב בפני חברה טובה. מספרות על קושי עם הבעל או בעבודה ואולי עם אחד הילדים. לרוב איננו מבקשות עצה כיוון שאת הפתרונות ניתן למצוא בכל מקום.

הרי נוכל לפתוח ספרים ולחפש גם בבלוגים חכמים עצות ודברי חוכמה בשפע. אך זה לא יתן מענה לצורך שלנו שישמעו אותנו, שיראו אותנו.

לעיתים נשפוך בפניה את כל עולמנו הפנימי והיא מן הסתם תהנהן לאות הקשבה, ואז תשלוף עצה שבוודאי לקוחה מארון הנסיונות האישיים שלה, ותלביש אותה על המציאות הפרטית שאינה שלה.

לרוב היא תדבר על עצמה ומתוך החוויה הפרטית שלה, אבל היא ואת שונות בתכלית והרקע תמיד אחר.

הפרטים אינם זהים ובל נשכח שלכל אחת יש שיעור פרטי שעליה לעבור בחייה, לכן נקרא פרטי שהוא בלעדי ואין זה שיעור כללי.

פעמים רבות אם זו את החברה ה"מייעצת" עצתי החינמית לך היא שאם את אכן רוצה בטובת חברתך באמת, הכלל הוא פשוט להקשיב, להזדהות לגלות אמפתיה לשתוק ולחסוך אך הפעם במאמץ ובאנרגיה קולית.

לאט ובפשטות תתגלה לעיניך חברתך המבולבלת, כשהיא מתחילה לחשוב על דרכים משלה לבעיה ודווקא תעריך אותך מאוד על שתיקתך.

אין סיבה לנדב מידע אישי מעולמך שלך, אלא אם היא תשאל מפורשות האם גם זה קרה לך או האם את יודעת מה עושים במקרה כזה.

אם לא אז מוטב לא להעתיר אינפורמציה כלשהיא. אם היא חפצה ביועצת היא וודאי תמצא אחת בספר הטלפונים הישן והטוב ואפילו תעדיף לשלם.

אם היא רוצה בחברה לאורך שנים לרוב היא תבקש מישהי מקסימה שיודעת להיות בשקט, שלא לוקחת לעצמה את הבמה ושהיא כל כך חכמה שהיא פשוט שותקת ונותנת לה לדבר בלי להתערב ובלי לייעץ.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית