חדש בסין; חוק ביקור הורים

'כבד את אביך ואת אמך' זוהי אחת המצוות החשובות. בשנגחאי החליטו הרשויות לחוקק חוק מפתיע על מנת שהורים מזדקנים לא יהיו ננטשים ע"י ילדיהם האהובים, תופעה מוכרת וכואבת, החליטו הרשויות לחוק חוק כואב מנגד – ילדים שלא יבקרו את הוריהם יפגעו ישר בכיסם (מהעולם)

יערית אלבז | כיכר השבת |
חוק המחייב ביקור הורים בשנגחאי יהיה תקף מחודש מאי הקרוב, ויאפשר להורים לדרוש מילדיהם לבקר אותם, במידה וישכחו הילדים מהוריהם, יאכלו ההורים לתבוע את הילדים ולגרום לדירוג האשראי שלהם להפגע באופן מיידי. מה שישפיע ישירות על מציאת העבודה, קניית דירה, רכישת רכב ואפילו הנפקת כרטיסים בספריה.

החוק יחייב להתקין מערכת מצוקה בבית ההורים ובכל בית אבות בה מתגוררים הורים מבוגרים, תמיכה כלכלית וסעד נפשי, החוק ייקרא 'השיבה הביתה' והוא נועד למנוע נטישת הורים מבוגרים בבית אבות. בשנגחאי חיים 6 מיליון קשישים, חוק זה נועד להגן עליהם מנטישה.

החוק עדיין לא מגובש ועל אף שכתוב בלשון מחייבת ונוקשה לא ברור עדיין מה יהיו זמני אכיפת הביקורים. שנגחאי היא העיר הראשונה בסין שמנסה לאכוף חוק זה, בקרב הגולשים היו תגובות חלקם חיוביות וחלקם פחות, אחד הגולשים ציין כי ביקור הוריו הוא הגשמת חלום עבורו, ומה שמקשה עליו זה המרחק בניהם.

החוק מכיל גם תמיכה כלכלית וגם תמיכה נפשית. ביהדות מצוות כיבוד הורים - היא ציווי מעל לחוק אומתי כלשהו, ומבין המצוות הבודדות בהן מובטח עליהם אריכות ימים. זהו צעד נחמד לאומות המחנך לסובלנות והכרת הטוב מין המעט שיכולים לתת ילדים להוריהם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית