אישה? תפקידך להיות אמא!

התנגדות נוספת לשילוב נשים כלוחמות בחיל השריון. דבריו של אביגדור קהלני עוררו סערה: "אין להכניס נשים אל הטנק כלוחמות, מאחר שבסופו של דבר תפקיד האישה זה להיות אמא, עוד הוסיף: ״אני חושב שאחרי טראומות של מלחמה היא תיהיה אמא אחרת לגמרי״

גילי שלום | כיכר השבת |
בצה"ל טרם החליטו האם יש לשלב נשים לוחמות בחיל השריון, אך עד שיחליטו צצים עוד ועוד מתנגדים לרעיון הנועז. תת אלוף אביגדור קהלני כי לדעתו הטנק הוא אינו מקום לנשים. אמרתו נתפסה כאמירה שנויה במחלוקת. ״תפקידה של האישה זה להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם, אחרי טראומות של מלחמה היא תיהיה אחרת לגמרי״.

״כשאני נפצעתי ונשרפתי, לא יכולתי לצאת מהטנק, צעקתי מילה אחת! צעקתי-״אמא״ סיפר קהלני ״אמא יש רק אחת, ובחורה שתצא ממלחמה, היא תצא שונה לגמרי בתכלית״. עוד אמר קהלני כי הוא חושב ששילוב נשים כלוחמות בשריון זו סכנה בפגיעה בנפש, ״אני רק חושב על לראות נשים פצועות ממחלמות כמו שחזרו לוחמיי,ו אני מתמלא פחד רק מהמראות בלי לקחת בחשבון את ההשלכות״.

עוד אמר קהלני ״אני חושב שבסופו של דבר תפקידה של האישה זה להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם, אני חושב שאחרי טראומות מלחמה היא תיהיה אחרת לגמרי, אותו רגש אימהי, אותו ליטוף אימהי, את היכולת להניק וללדת, זה לא יהיה אותו הדבר״

הרב ישראל וייס,לשעבר הרב הראשי של צה"ל אמר: כי הרעיון בשילוב נשים בחיל השריון, זה רעיון הזוי מכל בחינה אפשרית.״אם אנחנו מכניסים שני אנשים לתא סגור אי אפשר שלא יתפתח שם משהו״ אמר הרב ״אנחנו לא יכולים להכניס שני בני זוג, גבר ואישה, חייל וחיילת לתא אחד. זו סכנה גדולה גם לנפש וכמובן גם לגוף ״.

בשבוע שעבר פרסם צה"ל כי בעקבות הנתונים המראים ירידה באחוז הגברים המתגייסים לקרבי, נשקלת האפשרות לשלב יותר נשים בתפקידי לחימה, בכיר בצה"ל אמר כי בצבא הוקם צוות בדיקה ובחינה, ששוקל לשלב נשים ב-4 תפקידים חדשים שעד כה היו סגורים בפניהן: שריון, ספינות הקרב החדשות של חיל הים, יחידת 669, ומפעילות ציוד מכני.

הבכיר הדגיש כי טרם התקבלה החלטה בנושא. לדבריו, הצבא בוחן את הליך השילוב הראוי של הנשים בתפקידים אלו לצד בחינת המשמעות של לחימה בשטח אויב. כמו כן הם בוחנים את התאמת הנשים לדרישות פיזיולוגיות.

בתגובה אמר מפקד זרוע היבשה האלוף במילואים רון טל: כי הוא מתנגד נחרצות, וכי הדבר רק יחליש את צה"ל, בראיון שהעניק לגל״צ טען רון כי שילוב נשים שלוחמות שריון היא ״שערוריה שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת, כולל ביכולת של צה״ל״.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית