ח"כיות חרדיות? "פמניזים שקרי"

"בזכותן" - מפלגת נשים חרדית חדשה יוצאת לדרך. רשימת הח"כיות החרדיות האפשריות לא התקבלה אצל כולן בחיוב. ומה תגובתה של גב' יעל מזרחי? עדכוני בחירות, הזווית הנשית

יערית אלבז | כיכר השבת |
קריאת הנשים החרדיות לייצוג נשי במפלגות החרדיות ממשיכה להכות גלים. דעות לכאן ולכאן נשמעות, יש שתומכים אך מסתייגים.

לאחר הפשקוויל ההומריסטי שהופץ ברחובות הערים החרדיות, מטה "לא נבחרות, לא בוחרות" הפיץ את רשימת עשר חברות הכנסת החרדיות הבאות המומלצות מטעמו. ראוי לציון כי מחצית מהרשימה מיועדת ליהדות התורה ובו נשים אשכנזיות וחציה למפלגות המזרחיות החרדיות.

"כל הנשים שמוזכרות ברשימה הינן נשות ציבור ידועות, מאחוריהן רזומה של עשיה ציבורית מוכחת ואין ספק כי הן תצלחנה לקחת על כתפיהן את ייצוג הנשים גם בבית הנבחרים בקלות", אומרות נשות המטה.

חשוב לציין כי לא כל הנשים המוזכרות ברשימה מזוהות עם המטה וחלקן אפילו התנגדו לכך במוצהר, כמו הגב' יעל מזרחי.

שאלתי את הנשים המזוהות עם המטה, מדוע פרסמו את הרשימה - למרות שהנשים המוזכרות אינן בהכרח חלק מהמחאה?

"למען הסר ספק, רובן לא הגישו מועמדות או הצהירו על כוונות פוליטיות בעבר, אך הן נבחרו לרשימה זו בזכות ולא בחסד. כולן כאן בעקבות כישוריהן והקשר שהן מקיימות ממילא עם העולמות הפולטים והציבוריים. כולן נשים בעלות רקורד של עשיה לטובת המגזר, אמהות למשפחות ברוכות ילדים, נשים בעלות נסיון חיים ועם יכולת מוכחת. לא בטוח שכולן רוצות או לכל מי שהזכרנו כאן זה מתאים. אבל בואו נשאיר להן את הבחירה, את ההחלטה. בואו רק לא נבחר בשבילהן, במקומן, ניתן להן לבחור בעצמן".

מאיפה נולד הרעיון לצאת עם הרשימה?

"מתחילת הקריאה שלנו הוטחו בנו מספר טיעונים, חלקם ניסו לערער על מידת החרדיות של חלק מאיתנו, אחרים טענו שאנחנו עושות זאת רק מתוך מטרה להשיג לעצמינו ג'וב פוליטי, ואחרים, קטני אמונה, פקפקו ביכולתן של נשים לשאת בתפקיד זה ולהצליח בו. בגיבוש הרשימה הזו הוכחנו כי קיימות בקהילה שלנו נשים מינסטריימות מאד, יראות שמים ומוכשרות שיכולות להצליח לא פחות מכל חבר כנסת אחר לפעול לטובת המגזר, ולא, אין ברשימה אף אחת מאיתנו. אנחנו מאמינות ברעיון, מגויסות לו ונמשיך לפעול עד שקולן של הנשים החרדיות יושמע גם במפלגות החרדיות. מטרת פרסום רשימת המומלצות להעלות את הדיון הציבורי לרמה עניינית ולנסות ולהבין איך ניתן לקדם את הייצוג הנשי במישור המעשי".

מכיון שרובן של המועמדות שהוזכרו אינן ידעו על עצם "בחירתן לנבחרות" מטעם המטה, בקשנו את תגובתה של הגב' יעל מזרחי.

"כשיצאתי במחאה נגד יוזמת הנשים החרדיות "לא נבחרות לא בוחרות" לא פיללתי למצא את עצמי ברשימת החרדיות הראויות לכהן כח"כיות בכנסת ישראל, אני, שתחת כל עץ רענן מגנה את התופעה של החלטה גורלית זו ללא הסכמה ורק באישורם של גדולי הדור, לפתע ברשימת הח"כיות החרדיות. דעת תורה תמיד היתה נר לרגלינו ואיתה נמשיך ונצעד. פוסקי הדור הם המגדלור שלנו וכך זה יימשך לעולם ועד. ולאחיותיי היקרות אומר: אל תפולנה לרשת הזאת של התקשורת שלפתע בפרץ של רגשות צבוע בשם הפמניזים השקרי מעודדות אתכן.

איפה הן היו כשגזלו מילדינו את הקצבאות?

כשביטלו לנו את הזכאות לצהרונים?

כשכל היום נדחפים לנו לרחם ומתכננים עבורי את הילודה? כשמענק לידה תקף רק לילד הראשון? כשלא מקבלים אותנו לשירות הציבורי? איפה התקשורת כשהיה צריך אותה? לכן אני לא נופלת למלכודת דבש הזאת.

אבל..כפי שאמרתי בעבר אם גדולי הדור יחליטו אחרת אהייה הראשונה להתמודד.

אין ראויה ממני. אני מזרחית. אני מהפריפרייה. היתה לי ילדות עשוקה ואפילו אין לי תעודת בגרות".

מטה "לא נבחרות לא בוחרות" פועלות גם בימים אלו למען הרעיון אותו הן מובילות, השקת מפלגת נשים חדשה "ובזכותן" בראשות הגב' רות קוליאן, אינה קשורה כלל לפעילותן של "לא נבחרות". בימים הקרובים נשמע על הקמת מפלגת הנשים החרדית, האם יש לה סיכוי להחזיק מעמד? ימים יגידו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית