"לא רוצה להיות מזוהה עם מישהו שישב בכלא"

רות קוליאן, שהקימה מפלגת נשים חרדית, מאמינה שתעבור את אחוז החסימה. בשיחה ל-Mame היא מסבירה למה ויתרה על מקום במועצת הנשים, תוקפת את דרעי וחושפת את ההסכם הסודי בינה לבין הקב"ה (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
הן עברו את שלב ההתנגדות כבר לא ממש מתעסקים באיך הן מעיזות, הם כבר לא ממוקמות במשבצת הסוררות. רות קוליאן לקחה את מאבק הנשים צעד אחד קדימה ותרמה זאת למפלגה תחת השם "בזכותן".

"קשה לי לדמיין את דרעי או ליצמן מבקשים נציגות נשית ברשימה שלהם", אומרת קוליאן בשיחה ל-Mame. "לכן המטרה שלי בבחירות ההלו היא להעלות את רמת המודעות על-ידי עשיה של ממש. אני לא מאמינה בהעלאת המודעות בלבד; צריך מעשים, אני מאמינה שאעבור את אחוז החסימה, עם הרבה אמונה ונחישות, ורצון טוב לקדם מטרה חשוב".

"יהודה אבידן הציע לצרף אותי למועצת החכמות, וברור שצחקתי לעצמי, נו מה? ככה עושים פוליטיקה, הרי יש לי מטרה מאד ברורה. יש לי רבנים שתומכים בי, כמובן שלא אפרסם את שמם, אבל באמת שאני לא מתעסקת בזה אני מאמינה שהשינוי כבר נעשה עכשיו צריך להביא אותו לידי ביטוי מעשי ואנחנו בדרך לשם".

ולמה לא צורפת?

"אני לא מצטרפת לגימיק. לא מפריע לי שישתמשו בי אבל רק לדברים שיוצרים מציאות, אני לא שסתום, אני לא רוצה להיות מזוהה עם מישהו שישב בכלא".

לדבריה, "ש"ס ואגודה אינם נותנים מענה לנשים ובכלל לציבור החלש".

מצע חברתי יש כמעט לכולם. המצע שלכן הוא חברתי נשי?

"יש לנו מצע חברתי אמיתי. אנחנו הולכות לדאוג לשכבות החלשות. אין אצלנו שמות נוצצים, אלא שמות של נשים מהעם. הן זה העם והעם זה הן. אנחנו רוצות לדאוג להכנסה שתהווה פרנסה קבועה, מענה לטווח הארוך לעצמאיים, וליצור רצון בעם כדי להניע את התהליך".

מי הן הנשים שעומדות מאחורייך?

"יחד איתי, היו"ר, יש את נועה ארז, מתמחה בפרקליטות, סמי בלוי, גילה ישר, פעילה בנושאי בתי הדין הרבניים ועוד.

"יש לי הסכם בלתי כתוב עם בורא עולם - אני עושה למען והוא מסייע בעדי. גם עכשיו הוא לא מאכזב. אני אעשה דברים טובים והקב"ה יעשה את שלו.

"איבדתי בן למחלה קשה. הייתי במקומות הכי נמוכים כדי להבין מה השכבות החלשות באמת צריכות".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית