חי עד גיל מבוגר כנוצרי וגילה לתדהמתו שהוא יהודי

זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא הבין ששם משפחת אמו הוא שם משפחה יהודי, אמו מעולם לא סיפרה לו זאת. בהתבוננות עמוקה יותר הוא מצא גם את שם המשפחה של סבתו מופיע בין שמות המשפחה שמונצחים במוזיאון. כך הבין שאמו וסבתו מצד אמו הן יהודיות. מה עושה נוצרי מבוגר שמגלה שהוא יהודי?

ורד עשור | כיכר השבת |
פגשתי את הזוג הזה ברובע היהודי מטיילים ומחפשים שורשים. זוג מבוגר דוברי אנגלית מארצות הברית שגילו משהו חשוב על עצמם והתעניינו מה ההשלכות של התגלית שלהם. אני פניתי אל הזוג במסגרת פעילות הסברה ליהדות ברובע, והוא רצה לספר לי את סיפור חייו, כיצד גילה את יהדותו.

הוא סיפר לי שגדל כנוצרי ומעולם לא ידע שהוא יהודי. לפני כמה שנים הוא ואשתו (הלא יהודייה כמובן) נסעו למסע שורשים בארץ שממנה היגרה אמו לאמריקה.

הם הגיעו למוזיאון בעיר שממנה אמו הגרה, שמנציח את מאורעות השואה במקום, ואת מעשי הנאצים. הייתה במוזיאון פינה שבה נכתבו שמות הנרצחים. הוא נדהם לגלות ששם המשפחה של אימא שלו מלפני הנישואין מופיע בין שמות הנרצחים לפחות 13 פעמים.

זאת הייתה הפעם הראשונה שהוא הבין ששם משפחת אמו הוא שם משפחה יהודי... אמו מעולם לא סיפרה לו זאת! בהתבוננות עמוקה יותר הוא מצא גם את שם המשפחה של סבתו מופיע בין שמות המשפחה שמונצחים במוזיאון. כך הבין שאמו וסבתו מצד אמו הן יהודיות.

מה עושה נוצרי מבוגר עם הגילוי שהוא יהודי

הוא סיפר לי שהוא מאוד גאה לגלות שהוא יהודי, ושכל הקהילה הנוצרית שהוא שייך אליה יודעים את זה ומכבדים את הזהות הזו.

"אז אתה בעצם יהודי, ואתה ממשיך ללכת לכנסייה ולהתפלל שם?" שאלתי אותו. הוא הבין שיש איזו שהיא בעיה עם השאלה שלי., אבל לא כל כך יכול היה להבין מדוע. מדוע יש ליהודים בעיה עם העובדה שהוא חי כנוצרי? הוא היה מורגל כל חייו לחיות כנוצרי, ואת זאת הוא הסביר לי. "אני ואשתי השתתפנו בליל הסדר כאן, במלון בירושלים", הוא הדגיש בנימה מתנצלת.

(להזכירכם – האישה אינה יהודיה...). "בוא ואתן לך הפניה לסרט על יהודי שהתנצר וחזר ליהדותו". אמרתי לו. "הסיפור הזה יעזור לך להבין קצת את ההבדלים בין שתי הדתות, וגם יסביר לך למה שתי הדתות סותרות אחת את השנייה." הזוג הזה היה כל כך רחוק, שהם לא הבינו את ההשלכות של המפגש הזה על העתיד שלהם. אני דווקא כן ידעתי.

תמיד כשאני עושה את זה, אני מרגישה קצת לא נעים שאני הולכת להכניס את האדם שמולי לתוך בלגן. עכשיו הוא יגלה שהנצרות היא עבודת אלילים בעצם, שאסור לו ללכת לכנסייה, שהוא לא אמור להיות נשוי לגויה... אבל האמת חייבת להיאמר הוא יהודי, וכיהודי גם לו יש את הזכות לקבל את העולם הבא שלו.

אם השם גילה לו את זה עוד בחייו, סימן שלאיש יש את הזכות לדעת את האמת ולנסות לחיות לפיה, או לפחות לנסות להבין אותה, להתקרב אליה... מה לעשות שליהודי אסור לעבוד עבודה זרה ולהאמין בשקר?

אנחנו עם האמת, ואנחנו צריכים לחיות את האמת במסירות נפש, ולתת לאמת היהודית להוביל אותנו לתיקון העולם ולשכר של העולם הבא שלנו. לשם כך הוציא אותנו השם ממצריים.

יהודים שלא מכירים את יהדותם

זו לא הייתה רק שואה פיסית של השמדה, זו הייתה גם שואה רוחנית. רבים מאלו ששרדו את השואה הפיסית נמלטו מהזהות היהודית שלהם. התכחשו אליה. פחדו ממנה. הם הסתירו את זהותם מהילדים שלהם, שנקלעים לקונפליקטים לא פשוטים כאשר הם מגלים את זהותם האמתית.

הילדים האלה חיים חיים נוצריים. הרבה מהכמרים בארצות אמריקה הלטינית (עשרים אחוז!) הם יהודים שמגלים זאת על עצמם בגיל מבוגר. (הרבה ניצולי שואה העדיפו להגר לדרום אמריקה וצפון אמריקה ולפתוח דף חדש ביבשת חדשה).

כנראה שהנשמה היהודית שלהם חיפשה זהות רוחנית וכך הם התגלגלו אל הדת, אלא שהדת אליה נחשפו במדינות הנוצריות בהם גדלו, אינה הדת הנכונה והמתאימה לנשמתם, רובם מתעניינים מאוד בזהותם היהודית והשלכותיה, עבור חלק מהם התגלית היא התחלה של מסע בחזרה הביתה, אל השורשים היהודים שלהם ואל בורא עולם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית