שחור הוא לא רק צבע!

צבעים הם לא רק אלו שזוהרים, יש את הצבע השחור שהמשמעות שלו משליכה על תחום בחיינו. השנה "השחור הוא השחור החדש" בעל גוון היסטורי ישן ומפתיע * נילי גינגולד אלשיך מסכמת שנה בגוון מיוחד (דעות)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
שנה אחת מסתיימת וחדשה עומדת בפיתחה, המפה הפוליטית היתה סוערת במיוחד עד כדי כך סוערת שלא הייתי מהססת לסכם בקצרה: שהשנה "השחור הוא השחור החדש" בעל גוון היסטורי ישן, איך הצליח אובמה להפיל את הווטו שאמור היה להכשיל את ההסכם האירני, והאמת שאשקר אם אומר שאני המומה. הרי אנו היהודים כבר מכירים היטב את הגלגל הפוליט, או יותר נכון הגלגל ההיסטורי, דבר אחד בטוח - אותנו אי אפשר לסובב אותנו, "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" זו דרך חיים.

על מלחמות הלבנים בשחורים, גזע זה בגזע אחר כבר שמענו לאורך כל ההיסטוריה, השנה הצבע השחור שלט במלחמות הללו, ולא רק בגלל הצבע, אלא הגוון, מהמון גוון.. הטונים החברתיים, פשעי שינאה, וכל מה שנגזר מכך, קיבלו גוון משמעותי יותר. מצער לחשוב שזה חילחל גם אלינו ממש בתוך מחנינו בהסוואה כזו או אחרת, אבל אפשר תמיד לומר כך הוא הנוהג, זה העולם..את זה גם שנה שעברה אמרנו.. אותו סיכום, תמיד הגוון משתנה לפי מה שאנחנו בוחרים.

כמה עצוב לדעת שבקושי הוסרו הסנקציות וכבר הארופים רצים לתת לאיראנים פיתוח מסחרי. איך שהמדינה שמאיימת להשמיד את עם ישראל מקבלת תמיכה ואנו חשבנו שלא עוד.. אך כפי שלשחור יש גוונים יפים והוא לא רק צבע אלא מעבר לכך מסתתרים גוונים יפים.

יש גוון חשוב לגבינו, יש לנו קלף מיקוח אשר בכוחו לטרוף את כל הקלפים. לנו יש מלך 'מלך שיוצא אל השדה' וברצונו הופך עולמות והמלך הזה הוא הוא אבא שלנו, כל עוד שאת המפה הפוליטית אפשר לקפל ולזכור, בסופו של יום הכוח נימצא בידיים שלנו, בידיים שלך, ושלי, ביחס שלנו כלפני האחר, במעשים הטובים, באהבת חינם. אני מקווה שמיד בשנה החדשה, הדיווח הפוליטי הבא יהיה על הגעת משיח צידקנו ועל הגאולה השלמה.

אני מחכה...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית