עם הסבל: אמירות קטנות, רציחות גדולות

עכשיו זה הגיע גם בתרגום לעברית דאעש מאיים, מבטיח וגם חותם 'בעזרת ה'', ביטויים ואיומים מסוג זה ליוו היסטוריה של עם שלם 'עם הסבל' ובמילה אחת 'עמישראל' * האמירות הללו מתנקזות לכאב אחד גדול בכנס שנערך לזכרם של בני הזוג הנקין הי"ד (דעות)

טליה אדר | כיכר השבת |
"אני הריבון כאן.. הוציאו אותו מהמליאה" צעק אחמד טיבי. האמירה הזו משום מה עדיין לא מניחה לי. כמעט ולא הבנתי מדוע? נו באמת אז אחמד אמר עוד משו, אז מה? בשבת האחרונה, כאשר היינו סביב שולחן השבת ושירת השבת המתנגנת 'קה ריבון עולם'.. הבנתי הכל. הבנתי מדוע המחשבה מנקרת בראשי, מדוע האונה השמאלית מסרבת לשחרר את האמירה הזו אל מעמקי התת מודע. אבל אז הבנתי יותר מדוע כאשר המילה 'ריבון' היוצאת מפיו של אחמד, אינה קשורה אליו כלל, המילה ריבון באה ממקור עליון ונשגב, מעבר לסתם שליטת מליאה או השלטת סדר אנושי. המילה ריבון שייכת רק לאחד שברא את העולם, האם אנחנו אמורים ליחחס חשיבות לאמירות מסוג זה בכלל? או פשוט להתעלם ולהעלם.

גופות המחבלים מוחזרים ואילו גופות חיילנו זוכים ליחס משפיל אימו של אורון שאול זעקה את כאבה הבלתי נתפס, איפה הערכים שלנו? איך ייתכן שגופותיהם של אורון והדר הי"ד אינם כאן עדיין ואנחנו משחררים גופות רוצחים, על מנת למנוע רעש והמולה? האם אנחנו באמת לא שמים לב למתרחש סביבנו? או שאנחנו עם החסד והרחמים עם רוצחינו?

עין לא יבשה כאשר נשאה את דבריה הגברת הילה ערמוני אימה של נעמה הנקין הי"ד, סיון רהב - מאיר הביאה את דבריה אתמול בדף הפייסבוק שלה. האם גם לזה אנחנו אדישים? מתרגשים מתמלאים חמלה, צער וכאב ואז..שוב השיגרה נכנסת בנו בעוצמה, ואנו מתכנסים בעצמנו, נו..'עם הסבל' אנחנו, לא?

גופות המחבלים מוחזרים ואילו גופות חיילנו זוכים ליחס משפיל אימו של אורון שאול זעקה את כאבה הבלתי נתפס, איפה הערכים שלנו? איך ייתכן שגופותיהם של אורון והדר הי"ד אינם כאן עדיין ואנחנו משחררים גופות רוצחים, על מנת למנוע רעש והמולה? האם אנחנו באמת לא שמים לב למתרחש סביבנו? או שאנחנו עם החסד והרחמים עם רוצחינו?,עין לא יבשה כאשר נשאה את דבריה הגברת הילה ערמוני אימה של נעמה הנקין הי"ד, סיון רהב - מאיר הביאה את דבריה אתמול בדף הפייסבוק שלה. האם גם לזה אנחנו אדישים? מתרגשים מתמלאים חמלה, צער וכאב ואז..שוב השיגרה נכנסת בנו בעוצמה, ואנו מתכנסים בעצמנו, נו..'עם הסבל' אנחנו, לא?,,מה שקושר אותנו לתחילתה של האמירה (הרבה יותר מגזענית)

מה שקושר אותנו לתחילתה של האמירה (הרבה יותר מגזענית) 'אני הריבון כאן', 'אני המחליט', נתנו לו דקותיים לנהל את הדיונים במליאה מעל בימת הכנסת והוא כבר 'הריבון כאן' - אמירות כאלו חולפות עוברות לידינו, מעלינו ואפילו לא נוגעות בנו כלל, אך אם נשים לב לכל אמירה יש כוונה היא נוצרה ממשהו, זוהי בעצם זעקת 'עמו' אך אנו לעומת זאת כעם הנצח מבינים כי לא לעולם חוסן ואין לנו על מי להשען.. אז אחמד אמר, וגם דאעש אמרו בעברית, ועוד יגידו.. כולם יזעקו בגרונם הניחר להשמיד, לערוף להרוג ולאבד.. קחו דקה לעבד את הנתונים ותזכרו, עברנו את השואה נעבור גם את זה ..

‏

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית