'הגיבורות' של חנוכה

רגע לפני שמפשילות שרוולים ומסתערות על המטבח עם מתכוני הסופגניות והלביבות, אנו מקבלות תזכורת על המשמעות האמתית של ימי החנוכה ומה שמסתתר בינהם * מדליקות את האורות (אקטואליה)

Mame | כיכר השבת |
חנוכה הוא חג של ניצחון בכמה רבדים. הניצחון בקרב, מעטים מול רבים. וניצחון הרוח, עם קטן שנאבק לשמור על זהותו מול אומה גדולה וחזקה עם תרבות חזקה וכוחנית המוחקת זהויות אחרות.

שלוש גיבורות עולות בחג החנוכה הזה אל התודעה, כל אחת מהן מביאה איתה את המאבק הפרטי שלה בימים של מלחמה ושמד. יהודית, מרים בת מתיתיהו וחנה (ושבעת בניה) דמויות מאויירות של שלושת הנשים האלה מופיעות בעיצוב ייחודי על חנוכיה וסדר ההדלקה. תחת השם שם "נרות עם גיבורות".

תנועת נבחרות בוחרות, שזכורה לכולנו מקמפיין המאבק לנראות נשית ציבורית במנהיגות הפוליטית, משיקה מיזם זה לאחר קמפיין הרבנית שרה שנירר ע"ה שנעשה לפני הבחירות הקודמות, ובו הוצגה דמותה של מקימת בית יעקב הפכה לסמל של גבורה ופריצת דרך נשית. המשיך בהפקת ובהפצת פוסטר הסוכה "גדולות בישראל" ובו דמויותיהן של נשים גדולות מכל הדורות. וכעת במיזם החנוכה של נרות עם גיבורות.

אסתי שושן, מתנועת "נבחרות בוחרות" מספרת על הרציונל מאחורי מיזמים אלה ואומרת: כי הסיבה העקרונית להפצתן היא קודם כל צדק היסטורי עם דמויות נשיות שלא כולן זוכות להכרה בימנו. "את חנה ושבעת בניה" כולנו מכירים, גם את יהודית, כמעט לא מכירים את הסיפור של מרים בת מתיתיהו שביצעה מחאה חברתית פרטית נגד חילול כבודן של בנות ישראל.

"מעבר לזה" היא מסכמת, "אנו רואות חשיבות בניראות ויזואלית של נשים, למרבה הצער התרגלנו במחיקה האוטומטית של דמויות נשים ואפילו שמות של נשים מהתקשורת ומהמרחבים הציבוריים, בנוסף לחסך ולחלל של מנהיגות נשית חרדית פוליטית בצמתי קבלת ההחלטות הארציים והמוניציפליים. באמצעות פעולות אלה, כמו גם כנסים אותם אנו מקיימות, אנו מקוות לפעול לשינוי המצב, להציב מודלים לחיקוי ובעיקר לייצר עתודה מנהיגותית חרדית נשית לעתיד."

שלוש גיבורות עולות בחג החנוכה הזה אל התודעה, כל אחת מהן מביאה איתה את המאבק הפרטי שלה בימים של מלחמה ושמד. יהודית, מרים בת מתיתיהו וחנה (ושבעת בניה)
‏ערכת נרות עם גיבורות, מגיעה במיתוג אחיד של חנוכיה מאלומיניום להדלקת נרות עם סדר הדלקת הנרות. איור ועיצוב: סטודיו Estymedia ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית